جمع‌آوری روزانه ۲۰۰ تن زباله در بروجرد

شهردار بروجرد گفت: روزانه ۲۰۰ تن زباله توسط شهرداری جمع‎آ‎وری و دفن می‎شود، اما توجه نکردن به تفکیک زباله در مبدا صدمات جبران ناپذیری به محیط زیست شهری وارد می‎کند.

به گزارش ایمنا، رحیم جافری با بیان اینکه ارایه خدمات شهری به شهروندان در هیچ زمان و به هیچ بهانه‌ای نباید تعطیل شود، اظهار کرد: اماکن فعلی در نظر گرفته شده برای دفن پسماند استاندارد نیست، لذا برنامه‌ریزی برای جانمایی فضای جدید با معیارهای علمی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه این نیروها در بخش خدمات جذب شده بودند در صورت جابجا نشدن مشکلی در تامین نیرو وجود نداشت، اما این جابجایی موجب شده تا امروز این نیروها از بازگشت به بخش خدماتی امتناع کنند.

شهردار بروجرد تاکید کرد: شهرداری بروجرد با برخوردار بودن از بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ نیرو با کمبود حداقل یکصد نیرو در بخش خدمات و حدود ۷۰۰ نیروی مازاد در سایر بخش‌های اداری مواجه است.

جافری عنوان کرد: سال‌های گذشته حدود ۳۶۰ نیروی دیپلم و زیر دیپلم در بخش خدماتی جذب و پس از مدتی وارد سیستم اداری شده‌اند که این امر موجب بروز مشکلاتی برای شهرداری بروجرد شده زیرا که برای جبران کمبود نیروی خدماتی مجبور به جذب نیرو از سوی پیمانکار و صرف دو برابری هزینه شده است.

وی اضافه کرد: مهلت کافی به نیروهای خدماتی که وارد چرخه اداری شده اند داده شده و در صورت ادامه تمرد بدون شک این نیروها برابر قانون اخراج خواهند شد.

شهردار بروجرد ادامه داد: ابلاغ برخی از نیروهای خدماتی که در سیستم اداری شهرداری فعالیت داشتند و حاضر به بازگشت در بخش خدمات نشده لغو می‌شود.

جافری تصریح کرد: روزانه ۲۰۰ تن زباله توسط شهرداری جمع‎آ‎وری و دفن می‎شود، اما توجه نکردن به تفکیک زباله در مبدا صدمات جبران ناپذیری به محیط زیست شهری وارد می‎کند.

وی با تاکید بر مکانیزه کردن خدمات شهرداری بروجرد گفت: با هزینه‌های کسب شده از محل صرفه جویی در امور مختلف، خدمات شهرداری مکانیزه می‌شود و به زودی ماشین‌آلات و تجهیزات لازم خریداری و برای هر کوچه از شهر یک سطل زباله بزرگ نصب خواهد شد.

شهردار بروجرد روند تولید زباله به لحاظ آلوده نمودن آب‌های زیر زمینی، هوا و تخریب تدریجی خاک را بسیار نگران کننده دانست و افزود: از شهروندن درخواست می‌شود تا مجموعه شهرداری را در موفقیت اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ یاری نمایند.

کد خبر 401016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.