۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
هرس زمستانه درختان شهر مشهد

معاون خدمات شهری شهردار از انجام عملیات هرس زمستانه درختان معابر اصلی سطح شهر خبر داد و گفت: هرس زمستانه درختان در محورهای اصلی سطح شهر انجام می‌شود.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با هدف وحدت رویه و کنترل بهتر عملیات هرس زمستانه، در ۱۱۹ نقطه سطح شهر برای حدود ۶۰ هزار اصله درخت پهن برگ، توسط پیمانکار واحد و تحت نظر مدیریت جنگل‌داری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد، عملیات هرس زمستانه درختان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه درحال حاضر این پروژه از محورهای مورد نظر در منطقه ۱۰ آغاز شده و تا اواخر بهمن ماه در سایر مناطق شهر اجرا خواهد شد، تصریح کرد: هرس زمستانه در قالب پروژه مذکور، به منظور الگوسازی برای سایر نقاط و برای انواع مختلف درختان شهری در محورهای اصلی سطح شهر انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد افزود: برای سایر نقاط موجود در سطح شهر نیز در صورت نیاز به انجام عملیات هرس زمستانه، برابر آموزش‌های ارائه شده به کارگران و کارشناسان، توسط پیمانکاران نگهداری فضای سبز، عملیات هرس زمستانه درختان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال در معابر فرعی مناطق منتخب در قالب طرح ساماندهی درختان، علاوه بر هرس‌های موردی درختان، آزادسازی طوقه درختان، جمع آوری خاک مازاد باغچه‌ها و ... نیز در حال انجام است.

یعقوبی با تاکید بر اینکه با انجام این فعالیت‌ها تلاش می‌کنیم وضعیت درختان معابر فرعی که آبیاری آنها با مشارکت شهروندان انجام می شود، بهبود یابد، گفت: این طرح در سال آینده نیز تداوم خواهد داشت.

کد خبر 400996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.