۷۰ سد وارد مدار بهره‌برداری شده است

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از وارد مدار شدن ۷۰ سد در طول ۱۰ سال گذشته خبر داد و بر لزوم بهره‌برداری صحیح از این سدها تاکید کرد.

به‌گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، محمد حاج رسولی‌ها در پانزدهمین گردهمایی معاونان حفاظت و بهره‌برداری شرکت‌های آب منطقه‌ای، بر هماهنگی هر چه بیشتر معاونان حفاظت و بهره‌برداری و معاونان طرح و توسعه شرکت‌های آب منطقه‌ای در فرایند تحویل‌گیری و بهره‌برداری از این سدها به بهترین شکل ممکن تاکید کرد.

وی افزود: سال گذشته در چنین روزهایی نگرانی حاضران در این جلسه خشکسالی بود و در سال جاری دغدغه ما مسائل مربوط به سیل و سیلاب است که نشان دهنده اهمیت و حساسیت این کار است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران موضوعاتی همچون محدودیت و ممنوعیت کشت برنج، مصوبه مصرف برق مازاد بر پروانه چاه‌ها و مبحث درس آموخته‌های سیلاب را از مهم‌ترین مباحث این گردهمایی عنوان کرد.

حاج رسولی‌ها به موضوع جذب نیروهای جدید از طریق آزمون استخدامی برای بخش حفاظت و بهره‌برداری شرکت‌های آب منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: نیروهای جذب شده افرادی جوان، با انرژی، با انگیزه و تجربه کافی هستند و باید برای حفظ آنها در مجموعه خودمان جدیت داشته باشیم و مدیران عامل استان‌ها در بحث نیروی انسانی و امکانات بایستی توجه ویژه به حوزه حفاظت و بهره‌برداری داشته باشند.

پیش از آن، جهانگیر حبیبی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران طی سخنانی به تشریح دستاوردهای حوزه معاونت حفاظت و بهره‌برداری بخش آب کشور در سال‌های اخیر پرداخت و تصویب و اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی، الکترونیکی شدن خدمات این حوزه از طریق سامانه‌های ساماب، سامیر، تجارت آسان در حوزه سوخت، سامانه استعلامات دو سویه با برق، سامانه نظارت بر گروه‌های گشت و بازرسی، نظام‌مند نمودن اقدامات در حوزه مهندسی رودخانه‌ها و سواحل و تدوین و اجرایی کردن نظام‌نامه جامع کیفیت منابع آب را از جمله اقدامات بدیع و نو آن حوزه برشمرد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران، تدوین مجموعه دستورالعمل‌ها و نظام‌نامه‌ها در بخش احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی، مهندسی رودخانه‌ها، حفاظت کیفی از منابع آب و ایمنی و پایداری سدها را باعث نهادینه شدن فعالیت‌ها در حوزه حفاظت و بهره‌برداری دانست.

وی همچنین شکل‌گیری کارگروه برنامه‌ریزی پساب به ریاست مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، تجهیز نقاط برداشت آب به ابزارهای اندازه‌گیری، تحویل حجمی آب، حرکت در جهت استقرار مدیریت مشارکتی و جلب مشارکت بهره‌برداران و رشد قابل توجه اعتبارات طرح‌های حفاظت و بهره‌برداری را از رویدادهای مثبت این حوزه برشمرد.

حبیبی ادامه داد: این همایش با هدف همفکری در نحوه اجرای مصوبات کارگروه سازگاری با کم‌آبی درخصوص محدودیت و ممنوعیت کشت برنج و جریمه مازاد بر پروانه چاه‌ها، پایش عملکرد استان‌ها در اعتبارات بازسازی ناشی از سیل و طرح احیا و تعادل‌بخشی و همچنین برنامه‌ریزی برای چگونگی اجرای پروژه‌های سال ۹۹ برگزار شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی و اقدامات به‌عمل آمده موضوع مدیریت به‌هم پیوسته منابع آب در بخش حوضه‌های آبریز و مدیریت مشارکتی منابع آب به سطح مناسبی ارتقا یابد.

در ادامه، فتح‌اله دهکردی مدیرکل دفتر بهره‌برداری از تاسیسات انتقال و توزیع آب، مصوبه محدودیت- ممنوعیت کشت برنج، نحوه وصول منابع مالی و اقدام در مورد تکلیف قانون بودجه را تشریح کرد.

کد خبر 400978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.