۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
بزرگترین دیوار سبز اروپا

بزرگ‌ترین دیوار سبز اروپا در کلانشهر لندن واقع خواهد شد که می تواند سالانه هشت تن هوای آلوده را جذب کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دیوار سبز لندن با مساحت ۴۰ هزار فوت مربع بزرگ‌ترین دیوار سبز اروپا تا به امروز به شمار می‌رود که قرار است از تمام استانداردهای توسعه سبز شهری برخوردار باشد. این دیوار سبز که Citicape House  نام گرفته است یک هتل پنج ستاره را در بر خواهد گرفت و در هر سال بیش از هشت تن هوای آلوده را به خود جذب خواهد کرد.

هتل پنج ستاره Citicape House میزبان ۳۸۲ اتاق، یک کافی‌شاپ مجلل، فضاهای متعددی برای برگزاری رویدادهای و جلسات مهم، فضاهای کاری، یک باشگاه ورزشی مجهز به سونا و استخر و یک رستوران بی‌نظیر در طبقه همکف خواهد بود.

در طبقه یازدهم سازه یک فضای عمومی مملو از گل‌ها و گیاهان زیبا قرار خواهد گرفت و پشت‌بام بدون مانع آن به چشم‌انداز بی‌نظیر کلیسای جامع سنت پل اشراف کامل خواهد داشت. دیوار سبز لندن با ۴۰۰ هزار گل و گیاه زیبا پوششی منحصربه فرد برای نمای بیرونی هتل پنج ستاره Citicape House به وجود خواهد آورد و فضاهایی مطمئن برای گونه‌های آسیب‌پذیر گیاهان فراهم خواهد آورد.

دیوار سبز لندن علاوه بر جذب هشت تن آلودگی هوا در سال، بیش از ۶ تن اکسیژن در سال تولید خواهد کرد و مهم‌تر از همه این‌که دمای اطراف هتل را بین سه تا پنج درجه کاهش خواهد داد. علاوه‌براین، گل‌ها و گیاهان کاشته شده روی دیوار در هر سال حدود ۵۰۰ کیلوگرم از ذرات خطرناک موجود در هوا را به خود جذب خواهد کرد که همین امر به بهبود کیفیت هوا کمک زیادی خواهد کرد. هتل پنج ستاره Citicape House  مجهز به امکاناتی نظیر پمپ‌های حرارتی با منبع هوایی و سیستم‌های جمع‌آوری آب باران خواهد بود که آب مورد نیاز برای آبیاری گیاهان کاشته شده روی دیوار و فضای عمومی را تامین خواهد کرد و پایداری را برای ساختمان به ارمغان خواهد آورد.

ساخت‌وسازCiticape House  به تازگی آغاز شده است و معماران آن پیش‌بینی کرده‌اند که این پروژه در سال ۲۰۲۴ به بهره‌برداری برسد. این پروژه نمونه‌ای از سیاست سبز شهری است که توسط برنامه‌ریزان شهری لندنی در پیش گرفته شده است و هدف آن تشویق همگان به برتری بخشیدن به طراحی سبز شهری است. هتل پنج ستاره لندن با دیوار عظیم و سبز خود، واقع در مرکز فرهنگی شهر، بدون شک بسیاری از معماران و طراحان سراسر دنیا را به طراحی‌هایی مشابه جذب خواهد کرد.

کد خبر 400976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.