تحقق طرح‌های توسعه شهری همسو با نیاز شهروندان

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان سیاست خود را تحقق طرح های توسعه شهری و اجرای پروژه‌های عمرانیو ترافیکی، همسو با نیاز شهروندان به کار گرفته است.

مسعود قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هر پروژه عمرانی به مرور زمان هویت شهر را می‌سازد چرا که همواره در معرض دید شهروندان قرار می‌گیرد و توجه به لحاظ کردن میزان نیاز شهروندان در پروژه‌ها، موضوعی مهم در طراحی آنها است.

وی اظهار کرد: نگاه شهرداری بر این است تمامی نقاط شهر از پروژه‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای برخوردار شوند که برای دستیابی به این مهم مشارکت مردم و همدلی و همراهی تمامی دستگاه‌ها در راستای توسعه شهر نیاز است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه نصف جهان ادامه داد: پروژه احداث پنج پل غیرهمسطح نصف جهان که هم اکنون به پیشرفت فیزیکی ۳۸ درصدی خود رسیده یکی از ضروریات این منطقه و یکی از تقاطع‌های مهم و بزرگ حلقه حفاظتی شهر است.

وی افزود: با توجه به اینکه پروژه نصف جهان در ورودی شرق اصفهان قرار گرفته، تاثیر زیادی در افزایش ایمنی، رفع و کاهش تصادفات جاده‌ای همچنین زیبایی چشم انداز و منظر ورودی شهر تاریخی اصفهان خواهد داشت.

قاسمی تصریح کرد: پروژه نصف جهان که از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و مدت اجرای آن ۱۸ ماه است دارای اعتباری بالغ بر ۹۷۰ میلیارد ریال و همچنین هزینه آزادسازی ۲۰۰ میلیارد ریالی به مساحت ۱۵۰ هزار مترمربع بوده و تاکنون پیشرفت قابل قبولی داشته است.

وی با اشاره به دیگر مشخصات این پروژه بزرگ ادامه داد: طول پل شماره یک پروژه نصف جهان ۴۹۳ متر و ارتفاع ۱۴ متر، پل‌ دو به طول ۲۰۰ متر و ارتفاع هفت متر، پل سه به طول ۱۷۷ متر و به ارتفاع هفت متر و پل چهار به طول ۱۰۷ متر و به ارتفاع ۷ متر و زیر گذر پل پنجم با ۱۲۵ متر پل سازی در عمق منهای هفت متر پیش بینی شده که در چهار سطح اجرا می‌شود.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تاکید کرد: این طرح به لحاظ مسائل و مشکلات عدیده ای از جمله:  مذاکرات و نشست های متعدد با کارخانه قند، موارد مربوط به آزادسازی املاک در مسیر پروژه و ...  اجرایی نشده بود، اما با کمک مسئولان مربوطه، اکنون پس از نشست‌ها و پیگیری‌های فراوان، هماهنگی و تمهیدات لازم برای انجام عملیات اجرایی این پروژه صورت گرفته که بدون شک، بدون مشارکت همشهریان و همدلی و همراهی تمامی دستگاه‌ها نمی‌توانیم به موفقیت مورد نظر دست یابیم و انتظار داریم همه با هم در راستای توسعه شهر قدم برداریم.

کد خبر 400972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.