۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
 ال جی چگونه شکل گرفت؟

ال جی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا در زمینه تولید لوازم الکترونیک و فناوری اطلاعات است که محصولات آن شامل تلفن‌های همراه، لوازم خانگی و صوتی تصویری می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ال جی یک شرکت چند ملیتی الکترونیکی است که دفتر مرکزی آن در شهر سئول قرار دارد؛ شرکت ال جی در پنج زمینه اصلی ارتباطات سیار، سرگرمی‌های خانگی، لوازم خانگی، دستگاه‌های تهویه هوا و راهکارهای کاهش انرژی فعالیت دارد. زیر مجموعه‌های بزرگ این شرکت شامل ال جی الکترونیکس، ال جی دیسپلی، زنیث و ال جی کمیکال است که ال جی الکترونیکس، معروف‌ترین زیر مجموعه این شرکت محسوب می‌شود.

تاریخچه تاسیس ال جی

شرکت ال جی در سال ۱۹۵۸ توسط "کو این هوی" تاسیس شد؛ ال جی نتیجه ادغام دو شرکت کره‌ای تولید کننده مواد پلاستیکی لاکی (Lucky) و تولید لوازم الکتریکی گلداستار (Goldstar) است، این دو شرکت مکمل یکدیگر بود، به گونه‌ای که لوازم الکتریکی که در گلداستار تولید می‌شد، درون قاب‌های پلاستیکی محکم و جذاب قرار می‌گرفت.

اولین محصول ال جی

شرکت ال جی در سال ۱۹۵۹ موفق شد اولین رادیوی کره‌ای را با مدل "A501" تولید و عرضه کند؛ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پیامی که از این رادیو پخش شد، آغاز حضور کشور کره در عرصه صنعت الکترونیک بود. پس از آن در سال ۱۹۶۰ حوزه فعالیت شرکت ال جی وسیع‌تر شد و بخش تولید محصولات شیمیایی و الکترونیکی به آن اضافه شد. ال جی در آن دوره زمانی اولین فن را ارائه کرد و موفقیت خود را به رخ همگان کشید؛ سپس در سال بعد اولین تلفن کره‌ای را تولید کرد.

مسیر رشد ال جی

با شروع دهه ۱۹۷۰، زیرمجموعه‌ گلداستار شروع به تولید کابل‌های برق کرد که این اقدام تاثیر مهمی در توسعه زیرساخت‌های کره جنوبی داشت. صادرات رادیو نیز در سال ۱۹۶۲ آغاز شد، و گلداستار، به عنوان پیشگام تولید این محصولات، رادیوهای خود را صادر کرد. تولیدات لوازم خانگی گلداستار در پایان دهه ۷۰ به اوج خود رسید، به طوری که در سال‌های ۱۹۶۵ و ۱۹۶۶ اولین تلویزیون سیاه و سفید و یخچال را در کره جنوبی معرفی کرد. این شرکت در سال ۱۹۶۸ اولین دستگاه تهویه هوا و در سال ۱۹۶۹ نیز اولین آسانسور و ماشین لباسشویی کره‌ای را معرفی و تولید کرد. زیر مجموعه دیگر شرکت یعنی لاکی نیز در این دوره زمانی مشغول تولید محصولات صنعتی و روغنی بود؛ این شرکت در سال ۱۹۶۷ با همکاری "Fat Industry"، اولین شامپو را در کره جنوبی تولید و معرفی کرد.

 اتحاد زیرمجموعه های ال جی

مدیران ال جی در دهه ۱۹۸۰ به فکر اتحاد بیشتر دو بخش شرکت افتادند؛ بنابراین شرکت‌های گلداستار و لاکی تولیدات خود را توسعه دادند. از یک طرف گلداستار شروع به تولید تلویزیون رنگی در کره جنوبی کرد و شرکت لاکی نیز محصولات جدیدی مانند پنجره‌های پی وی سی را به لیست محصولات خود اضافه کرد.

 حوزه‌ های فعالیت ال جی

لوازم صوتی و تصویری یکی از حوزه‌های اصلی فعالیت ال جی است؛ این محصولات شامل انواع تلویزیون‌های پلاسما، LCD، OLED، LED و تلویزیون‌های هوشمند در بخش سرگرمی‌های خانگی شرکت ال جی تولید می‌شود. علاوه بر این محصولات دیگری مانند انواع پخش کننده‌های DVD و CD، فلش مموری، مانیتور و سینمای خانگی نیز در این بخش تولید می‌شود. تلفن‌های همراه هوشمند ال جی، لپ تاپ، کامپیوتر و لوازم ارتباطی در بخش دیگری به نام ارتباطات سیار تولید می‌شود. ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال، اجاق گاز، مایکروویو و موتورهای الکتریکی نیز محصول بخش لوازم خانگی شرکت  ال جی است. کولرهای گازی و دستگاه‌های تهویه هوا نیز در قسمت تهویه هوا و راهکارهای انرژی ال جی تولید می‌شود.

وضعیت کنونی شرکت ال جی

شعار ال جی در سال‌های اخیر، Life's Good بوده است؛ بنابراین تولید محصولات با کیفیت این برند نیز در جهت تحقق این شعار است، به طوری که کاربران با استفاده از محصولات ال جی، تجربه زندگی خوبی را خواهند داشت. امروزه شرکت ال جی در جایگاهی قرار دارد که سایر برندها نیز برای پیشرفت خود از نوآوری‌های این شرکت الگو می‌گیرند. در حال حاضر، محصولات برند ال جی، جزء پر فروش‌ترین محصولات شناخته شده در سراسر دنیا محسوب می‌شود.

کد خبر 400933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.