نصب اِلمان دف در سنندج

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از هنرمندان سنندجی برای طراحی اِلمان دف دعوت به همکاری کرد.

به گزارش ایمنا، شرمین شریفی با اشاره به نصب اِلمان دف در سنندج، اظهار کرد: دف یکی از سازهای کوبه‌ای و پرطرفدار در موسیقی ایرانی و از سازهای سنتی، آیینی و عرفانی در میان قوم کُرد محسوب می‌شود.

شریفی با اشاره به ثبت‌جهانی سنندج به عنوان "شهر خلاق موسیقی" در جهان توسط یونسکو، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های این سازمان هم نصب اِلمان‌های مناسب در حوزه موسیقی است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج افزود: این سازمان در راستای هویت‌بخشی و سامان‌دهی بصری از تمام معماران، طراحان و هنرمندان سنندجی دعوت کرده تا در طراحی اِلمان دف که در بیشتر مراسم‌های معنوی و مذهبی استفاده می‌شود، همفکری کنند.

وی ادامه داد: محورهای این فراخوان روایت‌گر سابقه دیرینه دف و دف‌نوازی در شهر سنندج، ماهیت و معانی عرفانی و آیینی در طراحی، قابل درک باشد و به مقیاس و ابعاد مکان و زوایای دید توجه شود.

شریفی گفت: مکان پیشنهاد شده برای نصب اِلمان دف میدان قبا واقع در ناحیه ویژه بهاران بوده که چنانچه شرکت‌کنندگان مکان دیگری را با در نظر گرفتن ارتباط موضوع در نظر دارند می‌توانند پیشنهاد خود را به این سازمان ارائه دهند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار حداکثر تا ۳۰ دی ماه است؛ اظهار کرد: هنرمندان می‌توانند آثار خود را به سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج  واقع در بلوار کردستان، یا به آدرس پست الکترونیکی sima.manzar.sabzeshahri@gmail.com ارسال کنند.

وی با بیان اینکه به طراحی برتر لوح تقدیر و یک قطعه سکه بهارآزادی اهدا خواهد شد، اضافه کرد: شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر جهت شرکت در فراخوان با شماره ۰۸۷۳۳۱۵۷۱۸۰ تماس بگیرند.

کد خبر 400919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.