سپاهان ۲- پیکان صفر/ بازگشت به نوار پیروزی با طعم صدرنشینی

تیم فوتبال سپاهان با پیروزی خانگی برابر پیکان به صدر جدول لیگ برتر صعود کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال، امروز از ساعت ۱۶ و ۴۰ دقیقه تیم‌های سپاهان و پیکان در ورزشگاه نقش جهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر صفر سپاهان به پایان رسید.

هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال

دیدار سپاهان و پیکان

ورزشگاه: نقش جهان

تماشاگر:

گل‌ها: گئورگی گولسیانی (دقیقه ۲۱) برای سپاهان و امید نورافکن (دقیقه ۲+۴۵) برای سپاهان

اخطار: مهران موسوی (دقیقه ۲۱) از پیکان

سپاهان: پیام نیازمند، رضا میرزایی (۵۸- محمد ایران پوریان)، علی مصلح (۸۳- سعید آقایی)، گئورگی گولسیانی، محمدرضا مهدی‌زاده، مهدی کیانی، امید نورافکن، ولادیمیر کومان، محمدرضا حسینی (۶۹- علی قربانی)، سجاد شهباززاده و کی‌روس استنلی

سرمربی: امیر قلعه نویی

پیکان: وحید شیخ‌ویسی، سید مهران موسوی، حجت حق‌وردی، علی حمودی، سید محمد ستاری، حسین پورامینی، امیرحسین کریمی، سعید واسعی (۶۰- جابر انصاری)، جلال‌الدین علی‌محمدی، فراز امامعلی (۸۶- ابراهیم صالحی) و شهریار مغانلو

سرمربی: حسین فرکی

داور: رضا مهدوی

شرح بازی:

سپاهان در حالی به مصاف پیکان می رفت که پس از سه تساوی متوالی برابر استقلال، نساجی و شهر خودرو بیشتر از هر زمانی نیاز به ۳ امتیاز این دیدار خانگی را احساس می کرد. شاگردان امیر قلعه‌نویی در سپاهان بازی را خوب آغاز کردند و پس از خلق دو موقعیت خوب، بالاخره در اواسط نیمه نخست روی یک حمله صاحب ضربه پنالتی شدند تا گئورگی گولسیانی باز هم سپاهان را در یک بازی پیش بیاندازد؛ پیکان که پیش از گل نیز بازی هجومی به نمایش گذاشته بود در خانه تیم مدعی سپاهان نتوانست بازی را به تساوی بکشاند و مانند بازی جام حذفی دو تیم سپاهان باز هم در اواخر نیمه نخست گل دوم را این بار توسط امید نورافکن به ثمر رساند تا نیمه نخست با برتری ۲ بر صفر سپاهان خاتمه یابد.

در نیمه دوم سپاهان با استراتژی بازی دفاعی همراه با حملات سریع پا به میدان گذاشت و در این امر نیز موفق بود؛ آن‌ها با دفاع منسجم خود اجازه باز شدن دروازه خود را به پیکان ندادند و روی ضد حملات نیز می‌توانستند گل‌های بیشتری به ثمر برسانند. این دیدار در حالی به پایان رسید که هواداران سپاهان از اواسط نیمه دوم جو جالبی روی سکوها ایجاد کرده بودند و انرژی مضاعفی را به تیم منتقل کردند که باعث جذابیت بازی شده بود.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۲۱- سپاهان) - با خطای پنالتی روی کی روس، داور خطای پنالتی گرفت تا گئورگی گولسیانی توپ را از روی نقطه پنالتی به گل تبدیل کند.

۰-۲ (دقیقه ۲+۴۵- سپاهان) - در یک حمله سریع از جانب سپاهانی ها، توپ در پشت محوطه جریمه پیکان به نورافکن سپرده شد تا او با یک ضربه محکم پای راست دروازه پیکان را باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱۴- ارسال سجاد شهباززاده از سمت چپ درون محوطه جریمه با ضربه سر خطرناک کی روش استنلی همراه شد که توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۸- کرنر ارسالی حسینی در تیر اول با ضربه سر خطرناک کی روس همراه شد که توپ به تیر افقی دروازه برخورد کرد و دور شد.

دقیقه ۵۷- کرنر ارسالی علیمحمدی با ضربه سر خطرناک حق وردی همراه شد که نیازمند با واکنشی خوب توپ را رد کرد تا راهی کرنر شود.

دقیقه ۷۱- حرکت پا به توپ کیانی تا پشت محوطه جریمه پیکان با شوت خطرناک او همراه شد اما توپ با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۳- ارسال ستاری از سمت چپ با ضربه سر مغانلو همراه شد که در ابتدا نیازمند توپ را با مهاری زیبا دفع کرد و ضربه ریباند را هم با واکنشی زیباتر به بیرون فرستاد.

اتفاق ویژه:

سپاهان در این دیدار صاحب یک ضربه پنالتی شد و بر خلاف ۳ بار قبلی این بار ضربه پنالتی تبدیل به گل شد تا طلسم پنالتی های سپاهان نیز شکسته شود.

بهترین بازیکن:

پیام نیازمند با واکنش های خوبی که در نیمه دوم داشت در کنار امید نورافکن و گئورگی گولسیانی بهترین های این دیدار بودند.

کد خبر 400914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.