اعتراض باید از مسیر قانونی انجام شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: اعتراض حق مردم است ولی باید از راه قانونی و با شیوه‌های مختلف و از طریق نمایندگان صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد، ظهر امروز در خطبه‌های نمار جمعه اصفهان ذکر و یاد خداوند را یکی از صفات شاخص انسان مؤمن مطرح کرد و اظهار داشت: طبق آیات قرآن، مومنان کسانی هستند که هنگامی که به یاد خداوند می‌افتند قلوب آن‌ها به خاطر عظمتی که از خداوند اطلاع دارند می‌لرزد؛ در ایمانشان متوقف نیستند و هر چه آیات قرآن برای آن‌ها خوانده شود ایمان‌شان بیشتر می‌شود و نماز به پا می‌دارند و از آن چه به او از جانب خداوند داده شده انفاق می‌کنند، بنابراین مؤمن واقعی دارای این صفات است.

امام جمعه اصفهان گفت: ذکر در فارسی به معنای یاد است؛ بنابراین ذکر خداوند یعنی یاد خداوند بودن که از نظر دینی یاد خداوند بودن باعث تعالی انسان می‌شود و اگر انسان از یاد خداوند غافل شود، از مسیر اصلی منحرف می‌شود و نابود خواهد شد، در اهمیت این موضوع می‌توان گفت نزدیک به ۲۸۰ مرتبه به تعابیر مختلف به ذکر خداوند اشاره شده است.

وی با اشاره به روز حمل و نقل  افزود: در سال ۶۲ و بحران جنگ کالاهای فراوانی در جای‌جای کشور مانده بود و به بازار عرضه نشده بود از همین رو امام راحل برای جلوگیری از یک فاجعه دستور دادند هرکس که می‌تواند به بنادر رفته و کالاها را به مراکز استان‌ها انتقال دهند از همین رو بسیاری از رانندگان حتی به صورت رایگان به این کار اقدام کرده و کشور را از بحران نجات دادند.

آیت الله طباطبایی نژاد در بخش دیگری از سخنانش افزود: آمدن در خیابان‌ برای اعتراض، غلط و غیرقانونی است زیرا باعث فرصت‌طلبی اراذل و اوباش و به بارآمدن فاجعه می‌شود.حتی هیات‌های عزاداری نیز برای حضور در خیابان و انجام برنامه‌های مختلف نیازمند مجوز هستند و مردم باید اعتراض خود را از مجاری قانونی و از طریق نمایندگان مجلس که خود آنها را انتخاب کرده‌اند به گوش مسوولان برسانند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اتفاقات سال ۸۸ گفت: اگر از ابتدا مانع حضور مردم برای اعتراض در خیابان‌ها شده بودند آن فجایع به بار نمی‌آمد.

وی افزود: قانون می‌گوید هرگونه تجمع، راهپیمایی و تظاهرات باید با کسب مجوز قانونی صورت گیرد؛ برخی حرف‌ها که راجع به علما و دانشگاهیان در کانال‌ها و سایت‌های خارجی و داخلی زده می شود تحریف شده است و باید برای کسب اطلاع با خود آنها تماس بگیرید.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به تقطیع سخنان خود در برخی سایت‌ها و کانال‌ها گفت: بنده سایت دارم و مردم می‌توانند برای اطلاع از اخبار و گفته‌های بنده به آن مراجعه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با تسلیت سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح و ۲ نفر از پاسداران همراه وی گفت: این روز به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

امام جمعه اصفهان افزود: دشمنان از گذشته تاکنون همواره به دنبال تفرقه افکنی  میان اندیشمندان کشور شامل روحانیان و دانشگاهیان بوده‌اند.

وی یادآور شد: الان هم سعی دارند با اتهام‌زنی به روحانیان و دانشگاهیان به عنوان مغزهای متفکر جامعه بین آنها جدایی بیندازند.

امام جمعه اصفهان در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: باید انسان‌های مومن، متدین، فعال و دلسوز، ملاک انتخاب صحیح قرار گیرد و نباید بر اساس فامیلی، خطی و جناحی، خانواده شهید و یا سید بودن به افراد رای بدهید بلکه باید ملاک‌های انتخاب شما آگاهانه باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مراقب باشید به افرادی که دلشان برای خارج می‌تپد و یا اینکه شعارهای نه غزه نه لبنان و ... سر می‌دهند را انتخاب نکنید.

نماینده ولی فقیه در استان، انتخاب افرادی که افکار غلط دارند را مانع پیشرفت انقلاب و نظام دانست و گفت: باید به کسانی که به انقلاب و رهبری اعتقاد قلبی دارند و از سواد و فضل برخوردار هستند رای بدهید.

وی همچنین انتخاب‌های گروهی را اشتباه دانست و گفت: باید نسبت به تک تک افراد شناخت لازم داشته باشید و ملاک خود را براساس قرار گرفتن در لیست فلان گروه و جناح قرار ندهید.

آیت الله طباطبایی نژاد همچنین بر حضور حداکثری مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس تاکید کرد و گفت: نکند خدای ناکرده برای کمبودها و بی تدبیری‌ها حضور خود را کم کنید.

وی حضور حداکثری مردم در انتخابات را موجب قوت انقلاب و ضعف دشمنان دانست و گفت: دشمنان باید بفهمند که با حرف ها و کانال‌ها و تحریم‌های خود نمی‌توانند که مردم را از انقلاب جدا کنند.

امام جمعه اصفهان  با اشاره به تحریم‌های تکراری دشمن گفت: دشمن به بن‌بست رسیده است و اقدام به تحریم دوباره آن چیزهایی می کند که در گذشته تحریم شده بود.

وی به پیشرفت‌های ایران در زمینه های دارویی، فنی و مسائل مختلف اشاره کرد و گفت: کشورهای غربی در تمام زمینه ها به ویژه بخش فنی به کشور ما نیاز دارند.

کد خبر 400908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.