نتیجه آراء به معنی تحقق برگزیت است

نتایج انتخابات پارلمانی بریتانیا با پیروزی قاطع حزب محافظه کار به رهبری بوریس جانسون رقم خور و جانسون آن را به معنی تحقق برگزیت دانست.

به گزارش ایمنا و به نقل از یورونیوز، مطابق نتایج شمارش آراء انتخابات سراسری بریتانیا، حزب محافظه‌کار این کشور به رهبری بوریس جانسون ۳۶۳ کرسی از مجموع ۶۵۰ کرسی مجلس عوام این کشور را تصاحب کرد و در مقابل شمار کرسی‌های حزب کارگر به ۲۰۳ مورد کاهش یافت که ۵۹ کرسی کمتر از سهم فعلی این حزب در پارلمان بریتانیاست.

جانسون در اظهارنظری پس از اعلام نتایج اولیه گفت:«نتیجه انتخابات به معنی تحقق برگزیت است.» او همچنین نتیجه انتخابات را به پایان بن‌بست تعبیر کرد و قاطعیت بُرد حزبش را از دهه ۵۰ تاکنون بی‌سابقه خواند.

وی ادامه داد:«ما سیاستمداران ۳ سال گذشته را بر باد دادیم ولی دیگر اتلاف وقت کافیست، مردم خواستار اجرای برگزیت هستند و من این کار را تا ۳۱ ژانویه انجام خواهم داد.»

در مقابل جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر که برآوردها نشان می‌دهد که حزب متبوعش متحمل بزرگ‌ترین شکست انتخاباتی در ۸۴ سال گذشته شده، اعلام کرد که از رهبری این حزب کناره‌گیری می‌کند.

در میان رهبران جهان، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و از حامیان نخست وزیر بریتانیا نخستین کسی بود که به نتایج اولیه انتخابات سراسری بریتانیا واکنش نشان داد. آقای ترامپ با انتشار توییتی نوشت:«به نظر می‌رسد پیروزی بزرگی برای بوریس در انتخابات بریتانیا حاصل شده!»

کد خبر 400899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.