حساب و کتاب گل خارق‌العاده "محمد صلاح"!

در هفته آخر مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، لیورپول موفق شد تا با نتیجه ۲ بر صفر از سد سالزبورگ بگذرد. یکی از گل‌های این مسابقه را محمد صلاح در شرایطی سخت و تقریباً غیرممکن به ثمر رساند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از سایت انگلیسی as، این بار اولی نبود که صلاح چنین گل زیبایی را وارد دروازه حریف می‌کند. پیش از این نیز در سال ۲۰۱۶ و زمانی که برای تیم رم بازی می‌کرد، موفق شده بود تا گل مشابهی را به تیم پالرمو بزند.

همچنین اگر به سال ۱۹۸۸ برگردیم، مارکو فان باستن نیز موفق شده بود تا گل مشابهی را وارد دروازه شوروی کند. با در نظر گرفتن این دو گل، خالی از لطف نیست تا گل این هفته صلاح به سالزبورگ را از نگاه هندسه و ریاضی بررسی کنیم تا ببینیم آیا این به ثمر رساندن این گل واقعاً سخت بوده است؟

برای بررسی دقیق‌تر باید موقعیت صلاح، دروازه‌بان و مدافع را در نظر بگیریم. در صحنه به ثمر رسیدن این گل، صلاح ۵ متر از خط کنار زمین فاصله داشت. از سوی دیگر، فاصله او با تیر نزدیک و تیر دورتر دروازه به ترتیب ۱۶ و ۲۴ متر بود.

با در نظر گرفتن این اعداد، می‌توان حساب کرد که زاویه صلاح و داخل دروازه ۴.۳ درجه بود، به این معنا که صلاح باید توپ را در محوطه‌ای به اندازه ۱.۳ متر شوت می‌کرد تا وارد دروازه شود. با در نظر گرفتن فاصله ۱۶ متری صلاح با دروازه و همچنین فشاری که از سوی دروازه‌بان حریف به او وارد می‌شد، به ثمر رساندن این گل کار بسیار سختی بود.

در نشست خبری پس از این مسابقه، یورگن کلوپ در واکنش به این گل زیبای صلاح گفت: چطور توضیح دهم؟ خدا رو شکر که توضیح آن به عهده من نیست! گل بسیار زیبایی بود و این گل بیانگر تلاش، تمرین و ممارست بازیکنان ما در تمرینات است.

کد خبر 400886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.