باید فرهنگ رانندگی در کشور اصلاح شود

شهردار زنجان گفت: مدیریت شهری و پلیس دو رکن مهم برای کاهش حوادث رانندگی است، اما فرهنگ رانندگی نیز نیازمند اصلاح است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسیح‌الله معصومی در "آیین بزرگداشت  دومین یادمان قربانیان حوادث رانندگی" که در محل "کارخانه کبریت" برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری، پلیس راهور، نیروی انتظامی و نهادهای مرتبط وظیفه سنگینی در ایجاد بسترسازی ایمن و آرام در جاده‌ها و فرهنگ‌سازی بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه هر یک از شهروندان باید به سهم خود در کاهش  قربانیان سوانح رانندگی سهیم باشند، افزود: این حوادث آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی را به دنبال دارد.

شهردار زنجان با بیان اینکه در حوزه تصادفات  سه عنصر  انسان، راه و معبر و ماشین  موثر است، خاطرنشان کرد: در بحث ترافیک نیز سه عنصر فرهنگ، مهندسی و اعمال قانون تاثیرگذار است.

معصومی گفت: بخش‌های مختلف مدیریت شهری باید عبور و مرور شهری را تسهیل کنند، البته حضور پلیس به عنوان ناظر و رعایت ضوابط  می‌تواند تکمیل کننده باشد.

وی با بیان اینکه اعضای شورا و کارکنان شهرداری به دنبال توسعه و اصلاح حمل و نقل عمومی هستند، عنوان کرد: ادعا نمی‌کنیم که صددرصد در این امر موفق بوده‌ایم.

شهردار زنجان انسان‌محور بودن و حاکمیت انسان بر ماشین را از سیاست‌های مدیریت شهری برشمرد، اظهار کرد: احداث پیاده‌راه، انجام اصلاحات هندسی، کنترل هوشمند شهر، راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک، نصب دوربین‌های کنترل عبور و مرور، خط کشی ‌های عابر پیاده و ایجاد سرعت‌کاه از وظایف شهرداری در راستای تحقق اهداف انسان‌محور بودن برنامه‌ها در حوزه ترافیکی است.

معصومی با بیان اینکه با ورود خودرو به  زندگی انسان‌ها بعد از انقلاب صنعتی، فرهنگ فراموش شد، اظهار کرد: متاسفانه امروزه در طراحی خانه‌ها نیز ماشین را محور قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در کشورهای اروپایی اختراع کننده خودرو  برای خروج خودرو از شهر جشن می‌گیرد و در حالی که ما برای ایجاد پیاده‌راه چالش‌های فراوانی داریم.

شهردار زنجان با تاکید بر اینکه در نحوه استفاده از  وسایل  نقلیه پیشرفت نکرده‌ایم گفت: حاضریم حتی اتاق خواب را کوچک‌تر بسازیم تا جای مناسب برای خودرو وجود داشته باشد.

زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی در کشور ضعیف است

سجاد حمیدی، رئیس شورای شهر زنجان نیز در این مرایم با تاکید بر اینکه در  کشور ما موضوع  حوادث ترافیکی موضوع مهمی است، یادآور شد: در هر ۲۴ساعت، ۵۰ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: شهرها خودرو محور شده‌اند و باید  به سمت انسان‌محوری حرکت کنیم و شهر پیاده‌محور با تقویت حمل و نقل عمومی را در دستور کار قرار دهیم.

رییس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه  متاسفانه  سرمایه‌گذاری  مناسبی در خصوص  حمل و نقل ریلی و عمومی نمی‌شود گفت: زیر ساخت‌ها در این خصوص ضعیف است.

به گزارش ایمنا، در خاتمه این مراسم از برگزیدگان این جشنواره در رشته نقاشی و عکاسی تجلیل شد.

کد خبر 400876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.