اظهارات وزیر خارجه آلمان غیرمسوولانه و مداخله جویانه است

سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به اینکه افکار عمومی جهان هنوز تسلیح‌کننده دیکتاتور سابق عراق به سلاح‌های شیمیایی را از یاد نبرده‌اند، مقامات برلین را به رعایت بی‌طرفی فرا خواند.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره‌ کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سید عباس موسوی گفت: افکار عمومی جهان هنوز تسلیح کننده دیکتاتور سابق عراق به سلاح های شیمیایی که بر سر همین شهروندان ایرانی و همسایگان عراقی شان در خلال جنگ تحمیلی می بارید را از یاد نبرده اند و همچنین سرکوب معترضین از سوی پلیس آلمان در جریان برخورد با اعتراض کنندگان نشست سران گروه ۲۰ در تیر ۹۶ در هامبورگ و یا گسیل سلاح به منطقه غرب آسیا از سوی برخی کشورهای اروپایی که تنها نتیجه آن ارتکاب جنایات جنگی و بروز موج ویرانی و کشتار مردم خصوصا زنان و کودکان بی دفاع ازجمله در یمن بود را به خاطر دارند.
سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: از برلین انتظار می رود بجای اتخاذ مواضع غیرحرفه ای و مغرضانه، رعایت مبانی اولیه حقوق بشری را با چشمانی باز، فراگیر و مبتنی بر رویکرد بی‌طرفانه در دستور کار قرار دهد.
موسوی در پایان با تاکید بر اهتمام دولت جمهوری اسلامی ایران برای شنیدن نظرات و دیدگاه های مختلف مردم خود، خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران در ناآرامی ها و آشوب های اخیر در کشور، قطعا صف دشمنان و عاملان کشتار مردم بیگناه و حامیان خارجی آنها را از دیدگاه های معترض جدا دانسته و با توجه به نتایج بررسی ها و تحقیقات، تصمیمات لازم را در راستای احترام به حقوق مردم ایران و نیز تامین امنیت پایدار اتخاذ خواهد کرد.

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان امروز  (پنجشنبه) در پارلمان این کشور در پاسخ به یکی از نمایندگان پارلمان آلمان، مدعی شد صدها تن در جریان اعتراضات اخیر ایران کشته شده‌اند و باید سرکوب خشونت‌بار این اعتراضات را به شدت محکوم کرد.

در حالی این مقام آلمانی این مطالب را مطرح کرده است نقش برخی از کشورهای بیگانه در کشتار هموطنان در اعتراضات اواخر آبان ماه سال جاری، در برخی از شهرهای ایران ثابت شده است.

کد خبر 400867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.