۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
اخاذی میلیاردی سرگرد قلابی!

بسته خبری اجتماعی ۲۱ آذر ماه اختصاص دارد به اخاذی میلیاردی سرگرد قلابی، کشف انبار کولرهای قاچاق در اصفهان؛ اضافه شدن زنگ نماز به مدارس و پلمب انبار کیک های مشکوک که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان از کشف یک محموله کولر خارجی در بازرسی از یک انبار تخلیه بار خبر داد.

سرهنگ حسین ترکیان افزود: در بازرسی از یک انبار تخلیه بار در جنوب شهر اصفهان ۷ عدد کولر خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال کشف شد که مالک مدارک گمرکی را ارائه نداد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان یک میلیارد ریال اعلام شده بیان داشت: در این رابطه یک نفر نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

آتش سوزی گسترده در خیابان جمهوری

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: در ساعت ۵ و ۴۲ دقیقه صبح امروز یک انبار لباس ۳۰۰ متری در طبقه دوم یک مجموعه تجاری در خیابان جمهوری دچار آتش سوزی شد که با تلاش آتش نشانان مهار شد.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از اعلام خبر آتش سوزی ماموران آتش نشانی از پنج ایستگاه به محل حادثه واقع در خیابان جمهوری بعد از چهارراه استانبول و در ضلع شرقی ساختمان پلاسکو ای سابق اعزام شدند.

ملکی گفت: در محل حادثه مشخص شد در طبقه دوم یک مجموعه تجاری که بیش از هزار متر وسعت مغازه های این ملک بود یک انبار حدود ۳۰۰ متری آتش گرفته است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران افزود: بلافاصله ماموران آتش نشانی که با بیش از ۱۰ دستگاه تانکر آب و نردبان های هیدرولیکی به محل حادثه مراجعه کرده بودند کار اطفای حریق را آغاز کردند.

وی ادامه داد: آتش به بخش‌هایی از شیروانی و سقف انبار موردنظر هم سرایت کرده بود که کار شعله زنی و مهار آتش و جلوگیری از گسترش آن به سرعت انجام گرفت.

ملکی گفت: خوشبختانه آتش سوزی مهار شد و بازرسی‌های مأموران حکایت از آن داشت که در این محل هیچ فردی حضور نداشته و کسی مصدوم نشده است.

داروی بیش از ۴ هزار بیمار صعب العلاج در قم تأمین شد

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم گفت: داروهای اساسی بیش از چهار هزار بیمار صعب العلاج در قم تأمین شده و خدمات حمایتی معیشتی نیز ارائه شده است.

وی با اشاره به اجرای ۱۶ پروژه توسط مجمع خیرین هلال احمر افزود: این مجمع به انجام اقداماتی از جمله جذب کمک‌های نقدی و غیرنقدی در اجرای پروژه‌های عام المنفعه جمعیت به ویژه طرح همای رحمت، فرشتگان رحمت، ارمغان مهر، قربانی و غیره پرداخته است.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم بیان کرد: اقدامات لازم جهت تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند به تعداد ۳۳۶ جهیزیه به ارزش ۱۰ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال توسط مجمع انجام شده  است.

زنگ نماز به برنامه درسی مدارس اضافه شد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه زنگ نماز را در برنامه رسمی مدارس دایر کردیم، گفت: در بیش از ۸۵ درصد مدارس نماز را برقرار کردیم.

حاجی میرزایی تصریح کرد: باید بتوانیم روح پرستش و نیایش را در آموزش و پرورش تقویت کنیم، برگزاری مسابقات نماز، اذان و غیره بخشی از آن است.

وی اضافه کرد: در آموزش و پرورش سال‌های بسیاری با تمرکز بر آموزش عرصه بزرگی را وا نهادیم و باید این تمرکز را به سمت تربیت ببریم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه زنگ نماز را در برنامه رسمی مدارس دایر کردیم، گفت: در بیش از ۸۵ درصد مدارس نماز را برقرار کردیم، بیش از ۷۰ هزار نماز در مدارس برگزار می‌شود و ۴۵۰ نفر از ائمه جمعه سراسر کشور در فعالیت‌های آموزش شرکت کردند.

بهره برداری از دو هزار کلاس درس در کشور

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و معاون وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از طرح های نیمه تمام آموزشی در شهر نوش اباد با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرحهای نیمه تمام آموزشی در سراسر کشور اختصاص یافته گفت: تا پایان سال دو هزار کلاس درس با این اعتبار به بهره برداری می رسد.

مهراله رخشانی مهر با اشاره به وجود ۴۰ هزار کلاس درس نیمه تمام در کشور افزود: با کمک خیران سالانه ۱۲ هزار کلاس درس با کمک خیران در کشور ساخته می شود که بخشی از آن جایگزین مدارس فرسوده می شود.

وی به اختصاص دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولت برای سال ۹۹ جهت احداث کلاس های درس جدید گفت: با برنامه ریزی انجام شده همین میزان اعتبار را خیران برای ساخت مدارس جدید اختصاص داده اند.

۲واحد متخلف و آلاینده شهریار به مراجع قضائی معرفی شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار گفت: در راستای اجرای ماده ۱۱ و ۱۲ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و ماده ٦٨٨ قانون مجازات اسلامی دو واحد متخلف و آلاینده محیط زیست به مرجع قضائی معرفی شدند.

 فاطمه برنا افزود: در این رابطه یک واحد تولیدی مصنوعات تزئینی به دلیل عدم پیش بینی تمهیدات زیست محیطی و آلایندگی هوا و آب و همچنین یک واحد تفکیک غیر مجاز زباله به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی به دادگاه معرفی شدند.

برنا افزود: این واحد ها با توجه به اخطاریه های مکرر به دلیل عدم اقدام مؤثر برای رفع آلودگی، متخلف شناخته شده و با آنها برخورد قانونی صورت گرفت.

اخاذی یک میلیاردی سرگرد قلابی

 معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری فردی که مدعی بود سرگرد پلیس راهور است خبر داد و گفت: این مامور قلابی یک میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال اخاذی کرده بود.

سرهنگ کارآگاه "احمد نجفی" بیان داشت: بیست و چهارم شهریورماه امسال ماموران دژبان ناجا در یکی از خیابان های جنوب تهران متوجه فردی ز شدند که لباس کارکنان راهور را با درجه سرگردی بر تن داشت و در حال اخذ جریمه از شهروندان بود؛ با توجه به اینکه این فرد بدون صدور قبض، جریمه را به صورت نقدی درخواست می کرد و قسمت هایی از لباس فرم وی نیز با لباس فرم کارکنان پلیس تفاوت داشت از وی تقاضای مدارک شناسایی کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این فرد که فاقد مدارک شناسایی بود دستگیر شد افزود: متهم هنگام انتقال به کلانتری  موفق به فرار شد اما خودرو سواریش به کلانتری ۱۷۹ خلیج تحویل و سپس پرونده تشکیل شده برای شناسایی وی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

این مقام انتظامی عنوان کرد: متهم در ادامه اظهاراتش گفت با وجود زن و ۳ فرزند، چند ماه پیش تحت عنوان سرگرد راهور با خانم جوانی ازدواج کرده و وی و خانواده اش را فریب داده و از باجناق، خواهر زن و همسایه ها و هر کسی که احساس می کردم می شود با کلاهبرداری مبالغی پول از او گرفت پول می گرفتم و قول کمک داده ام .

نجفی با بیان اینکه تا کنون ۱۰ تن از شاکیان به پلیس آگاهی دعوت و در مواجهه حضوری متهم را شناسایی کرده اند، افزود: متهم از مال باختگان بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اخاذی کرده است و با دستور بازپرس شعبه ۷دادسرای ناحیه ۳۴ روانه زندان شد.

کد خبر 400852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.