باخت ذوب آهن در سایه حواشی

تیم بسکتبال ذوب آهن در هفته دوازدهم لیگ برتر با نتیجه۸۷ بر ۶۵ برابر میهمان خود تن به شکست داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم بسکتبال ذوب‌آهن اصفهان امروز _پنجشنبه ۲۱ آذرماه_ در چارچوب هفته دوازدهم لیگ برتر بسکتبال کشور میزبان اکسون تهران بود که با نتیجه ۸۷ بر ۶۵ بازی را واگذار کردند.

گزارش این بازی به شرح زیر است:

اسامی بازیکنان ذوب آهن: جاشوآ رایکون استمیس، ایمان زندی، جرود اسکات هندریکس، سیامک ترابی خواه، مجتبی رجایی؛ محمد زارعی، رسول سلطانیان، علی مالکی، مصطفی عبدالوند، پیام خوشدونی، سجاد پذیرفته و فرهاد صبوری.

سرمربی: مهران حاتمی

اسامی بازیکنان تیم اکسون: کیت اومرا، زوران ورکیج، امیرحسین رضایی‌فر، محمدرضا تقی‌لو، متین مرشدی، علی کاشانی، احسان صمدی، موید خواجه‌زاده، محسن مرادخانی، میثم عابدی، علیرضا صادقی ملک مهیاری و علی دورقی.

سرمربی: البرز آبکناری

داوران: جعفر محمد پور، جواد زراع، کیوان محمودی

کوارتر اول (ذوب آهن ۱۳ – اکسون ۲۱ ): در ابتدای مسابقه این تیم مهمان بود که شروع بهتری داشت  از ذوب‌آهن پیش افتاد، در این زمان تور نیز با ذوبی‌ها قهر بود تا با حداقل اختلاف اسکون برتری امتیازی را در اختیار داشته باشد. در ادامه و در میانه‌های کوارتر ذوبی‌ها با یک ضد حمله و روی حرکت زیبا هندریکس تیم برتر بازی شود. البته این برتری دوامی نداشت و اشتباهات فردی بازیکنان ذوب آهن باعث شد تا تهرانی‌ها بازی را به تساوی بکشند.

در حالی که ۶ دقیقه از کوارتر اول گذشته بود، تیم اکسون روی بازی هوشمندانه مرادخانی چهار امتیاز متوالی کسب کرد و اختلاف را به چهار امتیاز رساند. بازیکنان ذوب آهن در دفاع متزلزل و در حمله بی‌دقت نشان دادند و بازیکنان اکسون بدون مزاحمت پرتاب‌های سه امتیازی را به ثمر رساندند تا این کوارتر با نتیجه ۲۱ بر ۱۳ به سود میهمان به پایان رسد.

کوارتر دوم (ذوب آهن ۱۵ - اکسون ۱۷): در این کوارتر هم این بازیکنان اکسون بودند که با به ثمر رساندن دو پرتاب سه امتیازی اختلاف را به ۱۴ امتیاز رساندند. ذوبی‌ها که هر جه زدند به در بسته خورد و تور با آن‌ها قهر کرده بود بالاخره روی حرکت رایکون استمیس دو امتیاز کرفتند، اما بازهم فاع متزلزل کار دستشان داد و اکسونی‌ها یک پرتاب سه امتیازی دیگر به تور نشاندند.

در میانه‌های کوارتر دوم ذوبی‌ها به خود آمدند و با دو پرتاب سه امتیازی متوالی اختلاف امتیاز را به ۹ امتیاز کاهش دادند. وقفه ۱۰ دقیقه در این کوارتر به دلیل درگیری بین ناظر مسابقه و هوادارن ریتم بازی را گرفت و در نهایت کوارتر دوم با برتری ۱۰ امتیازی اکسون به پایان رسید.

کوارتر سوم (ذوب‌آهن ۱۳ -  اکسون ۲۴): آسمان خراش‌های سبزپوش که در این کوارتر با انگیزه بالایی حاضر شده بودند، بازی را با کسب سه امتیاز آغاز کردند. اما بی دقتی در دفاع بازهم کار دست ذوبی‌ها داد و اکسون با یک  پرتاب سه امتیازی و یک پرتاب دو امتیازی برتری خود را تثبیت کرد. اکسون در دفاع منسجم و در جمله زهر دار نشان داد ضمن اینکه حواشی به وجود آمده به نفع این تیم تمام شد و شوت‌های بازیکنان این تیم بر تور بوسه زد.

در نهایت اکسون با درخشش بازیکن خارجی خود یعنی کیت اومرا برتری را بر ذوب‌آهن دیکته کرد و این ست را ۶۲ بر ۴۱ پیروز شدند.

کوارتر چهارم (ذوب آهن – اکسون ): بار دیگر این ذوب‌آهن بود که کوارتر را بهتر آغاز کرد، سبزپوشان که همه چیز را از دست رفته می‌دیدند با تمام انرژی در این کوارتر پا به میدان گذاشتند و هشت امتیاز ابتدایی را ازآن خود کردند. بازی احساساتی و هیجانی بازیکنان ذوب آهن منجر به اشتباهات فردی شد تا اختلاف همان ۲۰ امتیاز باقی بماند.

ذوبی‌ها در این کوارتر تلاش زیادی کردند، اما تور با آن‌ها قهر بود و علی‌رغم برتری در کوارتر آخر بازی را با نتیجه ۸۷ بر ۶۵ واگذار کردند.

حواشی:

*در کوارتر دوم داور بازی در یک صحنه به نفع اکسون سوت زد، همین مسئله باعث اعتراضات ادامهدار برخی حاضران در سالن و سر دادن شعارهایی شد.

*سپس یکی از بازیکنان اکسون نیز به سمت این هواداران رفت و حرکت اهانت آمیزی انجام داد که باعث عصبانیت این افراد شد.

*درحالی که تنها ۲ دقیقه و ۳۰ ثانیه به پایان کوارتر باقی مانده بود، ناظرمسابقه بازی را متوقف و خواستار به بیرون فرستادن چند تن از هواداران ذوب آهن به دلیل فحاشی شد. نیروی انتظامی هم وارد میدان شد تا این جنجالها به پایان رسد، اما این توقف که حدود ۱۰ دقیقه به طول انجامید در نهایت با وساطت عوامل برگزاری بازی و اعضا باشگاه ذوب آهن به پایان رسید و بازی از سر گرفته شد.

ذوب آهن در هفته سیزدهم لیگ برتر بسکتبال روز ۲۵ آذرماه میهمان شورا و شهرداری قزوین است.

کد خبر 400848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.