دسترسی کشاورزان به تسهیلات بانکی آسان نیست

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان گفت: دسترسی کشاورزان به تسهیلات بانکی آسان نیست و مشکلاتی در خارج از بخش کشاورزی در صدور مجوز ها برای بهره برداران اراضی کشاورزی به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی تقی پور امروز پنجشنبه_۲۱ آذرماه_ در همایش کشاورزی قراردادی که در محل سالن همایش های اتاق بازرگانی، صنایع‌، معادن و کشاورزی اصفهان، برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از کارشناسان بر این باورند که کشاورزی تجلی گاه اقتصاد مقاومتی است و باید بیشتر برای رونق و توسعه در این بخش تلاش کنیم و با حمایت از کشاورزان روش های بهره برداری برای کشاورزان را تسهیل کنیم.

وی افزود: بخش کشاورزی چهار درصد از سرمایه گذاری کشور را به خود اختصاص داده و به رغم این سرمایه گذاری اندک بیش از ۱۲ درصد تولید ناخالص داخلی کشور توسط این بخش تامین می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با اشاره به مشکلات اقتصادی بخش کشاورزی تصریح کرد: کشاورزی ما دچار مشکل شده و باید در مسیر تسهیل این مشکلات قدم برداریم. دسترسی کشاورزان به تسهیلات بانکی آسان نیست و مشکلاتی در خارج از بخش کشاورزی در صدور مجوز ها برای بهره برداران اراضی کشاورزی به وجود آمده است.

تقی پور اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی همواره سعی کرده تا با تسهیل روند صدور مجوز برای بهره برداران، مدت صدور این مجوز ها را به حداقل برساند. بسیاری از فرآیند های بروکراسی اداری در سازمان نظام مهندسی کشاورزی از بین رفته است و تزریق فناوری های نوین به بخش کشاورزی به عنوان یک اولویت، در سازمان نظام مهندسی کشاورزی پیگیری می شود. استفاده از فناوری های نوین یکی از فرصت هایی است که می تواند به بهره برداران در حوزه افزایش کمی و کیفی محصولات کمک کند.

وی ادامه داد: استفاده از پهپاد در طول فعالیت کشاورزان یکی از اقدامات در دست پیگیری سازمان نظام مهندسی کشاورزی است و دانش هم همچون بذر باید به عنوان یک نهاده کشاورزی شناخته شود و توانمند سازی و مساعدت به بهره برداران یکی دیگر از اقداماتی است که در راستای رونق کشاورزی انجام شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان خاطر نشان کرد: مراکز خدمات کشاورزی بسیاری از نیازهای بهره برداران در حوزه کشاورزی را برطرف کرده اند و یکی از مهم ترین راه حل های رونق کشاورزی، توسعه کشاورزی قراردادی است.

کد خبر 400827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.