دریادار خانزادی با فرمانده نیروی دریایی قطر دیدار کرد

فرمانده نیروی دریایی ارتش شامگاه روز چهارشنبه با حضور در ستاد فرماندهی نیروی دریایی قطر با فرمانده آن دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی پس از دیدار با فرمانده و مقامات نظامی ارتش کشور پاکستان، شامگاه روز چهارشنبه با حضور در دوحه با فرمانده نیروی دریایی قطر دیدار و گفت وگو کرد.

وی با اشاره به ریاست نیروی دریایی ایران در اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند (آیونز)، گفت: نیروی دریایی ایران از نیروی دریایی قطر به عنوان ناظر در رزمایش آیونز که قرار است تا پایان سال در شمال اقیانوس هند برگزار شود دعوت به عمل می آورد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر این موضوع که نیروی دریایی ایران و عمان بصورت سالانه، مشترک و یکبار در میان تمرین دریایی مرکب امداد و نجات برگزار می‌کنند، خاطر نشان کرد: از اهداف برگزاری این تمرینات مشترک ارتقای سطح یکپارچگی و تحرک نیروی دریایی دو کشور و افزایش سطح امنیت مرزهای مشترک آبی و ارتقای هماهنگی و تبادل تجربه است که از نیروی دریایی کشور قطر بعنوان یک کشور دوست و همسایه برای حضور در تمرینات دریایی نیز دعوت به عمل می آید.

خانزادی از همکاری های آموزشی در زمینه تبادل افسران در رده دافوس بین دو نیروی دریایی تاکید کرد و افزود: با توجه به ظرفیت های آموزشی در سطوح بالا در ایران؛ افسران نیروی دریایی قطر در راستای ارتقای سطح آموزش و تعامل و تبادل تجربیات می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

فرمانده نیروی دریایی قطر نیز با استقبال از حضور ناوگروهای این کشور در بنادر ایرانی و بلعکس بر تعامل و تبادل تجربیات آموزشی تاکید کرد.

تجدید تفاهم نامه بین دو نیروی دریایی ایران و قطر از دیگر محورهای این گفت وگو بود.

کد خبر 400804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.