قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح خود در هفته اخیر رسید

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه به بالاترین سطح خود در یک هفته اخیر رسیده است.

به گزارش ایمنا به نقل از رویترز، پس از برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا و تاکید مقام‌های ارشد بانک مرکزی این کشور بر حفظ نرخ بهره در سطح کنونی و پیش بینی رشد متعادل اقتصادی در سال ۲۰۲۰ میلادی، ارزش دلار با کاهش روبرو شده و این مساله کمک زیادی به رشد قیمت جهانی طلا کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز به بیش از ۱۴۷۴ دلار رسیده است. قیمت طلا در مبادلات روز چهارشنبه نیز برای لحظاتی به بیش از ۱۴۷۸ دلار رسید که این بالاترین رقم از پنج دسامبر به شمار می رود.

قیمت طلا شب گذشته پس از پایان نشست فدرال رزرو آمریکا با رشد یک درصدی روبرو شد. فدرال رزرو آمریکا در این نشست نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرد و پیش بینی نموده است که رشد اقتصادی در سال آینده متعادل خواهد بود و نرخ بیکاری نیز در پایین ترین سطح تاریخی خود حفظ خواهد شد.

اخبار مرتبط:

ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی به پایین ترین سطح خود در چهار ماه اخیر رسیده است.

در ادامه تحولات تجاری نیز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد با مشاورانش درباره وضع تعرفه جدید علیه ۱۶۰ میلیارد دلار واردات کالاهای چینی جلسه برگزار کند.

سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست مهم امروز بانک مرکزی اروپا نیز هستند. این نخستین نشست بانک مرکزی اروپا به ریاست کریستین لاگارد خواهد بود.

انتخابات مهم سراسری انگلیس نیز امروز برگزار خواهد شد. نظرسنجی ها نشان می دهد که محافظه کاران به رهبری بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در این انتخابات پیروز خواهند شد.

منبع: سایت طلا

کد خبر 400800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.