فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی بجنورد

شهردار بجنورد گفت: فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی بجنورد مشکلی دیگر است که علی‌رغم نیاز شهر به ۹۰ دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل شهری، اکنون تنها با ۶۰ اتوبوس کار انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، هادی زارعی اظهار کرد: شهرداری تهران در بررسی بهره‌وری نیروی کار به این نتیجه رسید که با وجود افزایش نیرو در بدنه شهرداری، بهره‌وری در این شهرداری افزایش نیافته است و در شهرداری بجنورد نیز همین گونه است.

وی ادامه داد: با افزایش بهره‌وری می‌توان هزینه‌های شهرداری را کاهش داد، اما باید بدانیم که ریشه بهره‌وری در پژوهش نهفته است.

شهردار بجنورد با اشاره به فعال شدن مرکز پژوهش و مرکز اسناد در شورای شهر بجنورد، خاطرنشان کرد: در نخستین گام تفاهم نامه‌ای با دانشگاه بجنورد منعقد شد که در اولویت قرار دادن نیازهای آموزشی و پژوهشی شهرداری، همکاری در توسعه زیرساخت‌های فناوری و پژوهشی و هدایت پایان نامه‌های تحصیلی به سوی رفع نیازهای شهر و شهرداری از جمله مفاد آن است.

زارعی با برشمردن پروژه‌هایی که در آن نیاز به طرح‌های پژوهشی است اظهار کرد: هدایت آب‌های سطحی،  نوآوری در آسفالت برای مسیرهای پیاده‌رو و دوچرخه‌سواری و نوآوری در استفاده از سوخت از پروژه‌هایی است که اگر طرح و ایده قابل قبولی ارایه شود از آن استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به مطالعات طرح جامع ترافیک گفت: برآورد صرفه‌جویی سوخت در این طرح که افق آن تا سال ۱۴۲۰ دیده شده، ۵۸ هزار میلیارد ریال آن هم با بنزین ۱۰ هزار ریالی است و این طرحی ایده‌آل با مبنای پژوهشی است.

شهردار بجنورد با بیان اینکه شهرداری در زمینه حمل و نقل شهری با مشکلات مختلفی مواجه است و افزود: یکی از این مسائل شست و شوی خودروهای زباله است که هر ماه به ازای هر یک باید ۱۰ میلیون ریال پرداخت شود.

وی اظهار کرد: فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی بجنورد مشکلی دیگر است که علی‌رغم نیاز شهر به ۹۰ دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل شهری، اکنون تنها با ۶۰ اتوبوس کار انجام می‌شود.

وی افزود: هم اکنون برای پر کردن این کمبود، هر اتوبوس در روز تا یک‌هزار و ۴۰۰ مسافر جا بجا می‌کند که این امر موجب فرسودگی بیشتر اتوبوس‌ها شده است.

کد خبر 400798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.