۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
ضرورت تجهیز آتش‌نشانی سمنان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: آتش نشانی سمنان، برای خدمات رسانی مطلوب تر به شهروندان، نیازمند تجهیزات پیشرفته و تخصصی است.

به گزارش ایمنا، سعید اسمعیل‌پور اظهار کرد: تجهیزات آتش‌نشانی شهر سمنان برای مهار آتش با توجه به ظرفیت‌ها، واحدهای مسکونی و تجاری و واحدهای صنعتی، چندان مطلوب نیست.

وی خاطر نشان کرد: برای تجهیز چهار پایگاه آتش‌نشانی شهر سمنان به ابزارهای تخصصی افزون بر ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان ادامه داد: سمنان تنها مرکز استان در کشور است که نردبان تخصصی برای مهار آتش در واحدهای مسکونی و تجاری در واحدهای دارای دو طبقه و بیشتر ندارد و کمبود اعتبار از چالش های اساسی در اجرا نشدن طرح تامین این تجهیزات است.

اسمعیل‌پور اضافه کرد: در سال‌های گذشته مسئولان سمنان و کشور برای خرید ماشین‌آلات پیشرفته مهار آتش برای پایگاه‌های آتش‌نشانی این شهر وعده‌هایی دادند که تاکنون این برنامه‌ها محقق نشد.
وی تصریح کرد: قیمت نردبان مهار آتش برای ساختمان‌های چندطبقه دست کم ۳۰ میلیارد ریال بود که این رقم اکنون به دلیل فشارهای خارجی و تحریم به ۱۸۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: سمنان به عنوان یکی از شهرهای در حال توسعه کشور مطرح است و نقص در تجهیزات ایمنی برای ارایه خدمات به شهروندان به هیچ عنوان پذیرفته نیست.

به گزارش ایمنا، سازمان آتش‌نشانی با چهار پایگاه داخل شهر سمنان و یک پایگاه در شهرک صنعتی بزرگ این شهر با فعالیت ۸۰ آتش نشان به شهروندان خدمات رسانی می‌کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 400776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.