۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
تقدیر از پیر عکاسی ایران

در آستانه هشتاد و هفتمین زادروز استاد «سیدعبداله هاشمی نسب نمین» پیر هنر عکاسی ایران، مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان به دیدار استاد رفت و از استاد به پاس چند دهه تلاش و گردآوری گنجینه عکسی ارزشمند، تقدیر کرد.  

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا برکت در این دیدار اظهارکرد: استاد هاشمی از سرمایه‌های بی‌نظیر و تکرار نشدنی شهر و کشور است که امروز الگویی ارزنده و مجسم برای دانشجویان، هنرجویان و علاقه مندان به عکاسی محسوب می شود  و با انتقال دانش و تجاربش به نسل نو از خود رد پایی ماندگار برجای گذاشته و می گذارد.

وی، استاد سیدعبداله هاشمی نسب نمین را یکی از چهره های ماندگار شهر دانست و گفت: شهر و مدیریت شهری خود را مدیون چنین شهروندان ارشدی می داند که عمر و سرمایه زندگی خود را در راه اعتلای هنر و ثبت لحظات ناب و تکرار نشدنی صرف کرده که اغلب دیگر حتی اثری هم از آثار آن بناها و فضاها وجود ندارد.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان تاکید کرد: اگر عکس‌های استاد نبود هرگز نمی توانستیم بافت های قدیمی و کهن شهر را به نسل های آینده نشان دهیم و آن ها را با سبک و شیوه زندگی مردم شهر در دهه های گذشته آشنا کنیم.

برکت استفاده صحیح از آثار استاد برای به تصویر کشیدن سیر رشد و توسعه شهری را اثرگذار دانست و گفت: ما می توانیم با استفاده از آثار استاد و نقد و بررسی علمی و عملی آن ها، گذشته شهر را بازنگری کنیم و با این بررسی ها بدون شک پی خواهیم برد در اداره شهر به چه میزان موفق عمل کرده ایم و تهدیدها و فرصت‌های دیروز و امروز شهر را واکاوی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: درصدد هستیم با ایجاد محیطی برای به نمایش گذاشتن دائمی آثار استاد هاشمی، بستر را برای دانشجویان و علاقه مندان عکاسی ایجاد کنیم که در این راستا بر خود واجب می دانم تمام تلاش خود را به کار گیریم چرا که : بر این رواق زبرجد نوشته اند به زر، که جز نکویی اهل کرم نخواهد ماند ...

کد خبر 400761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.