پیشرفت ۵۰ درصدی دومین مرحله پروژه مشارکتی محله چهار درخت

دومین مرحله پروژه مشارکتی مرمت و بازسازی معابر محله چهار درخت بیرجند ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش ایمنا، علیرضا ارجمند اظهار کرد: این پروژه با مشارکت سه ارگان شهرداری بیرجند، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: این پروژه که عنوان آن "کف‌سازی و مرمت معابر محله چهار درخت است" شامل سه مرحله است که مرحله نخست این پروژه از مسجد خواجه‌ها تا میدان چهار درخت و مرحله دوم آن میدان چهار درخت و مرحله سوم از میدان چهار درخت تا خیابان شهید مطهری انجام می‌شود.

رئیس اداره بازآفرینی شهری سازمان عمران شهرداری بیرجند ادامه داد: این محدوده معروف به مسیر هفت منبر از دبستان شوکتیه تا خیابان انقلاب در ایام محرم و عصر تاسوعا است که تاکنون مرحله نخست آن کامل و نیمی از کار مرحله دوم نیز انجام شده است.

ارجمند اضافه کرد: پس از اتمام مرحله دوم، عملیات اجرایی مرحله سوم پروژه مرمت و بازسازی معابر محله چهار درخت تا خیابان مطهری در برنامه قرار می‌گیرد.

وی گفت: با جمع کردن تیرهای برق، برق‌رسانی در این پروژه به صورت زیر زمینی انجام می‌شود.

رئیس اداره بازآفرینی شهری سازمان عمران شهرداری بیرجند عنوان کرد: چاله کنی، حفاری و جمع آوری آسفالت این پروژه بر عهده شهرداری بیرجند است.

وی افزود: طول محور مذکور ۶۰۰ متر و هزینه برآورد شده برای اجرای کامل پروژه ۸۰۰ میلیون تومان است.

رئیس اداره بازآفرینی شهری سازمان عمران شهرداری بیرجند خاطرنشان کرد: احیای محور تاریخی بیرجند که به صورت پایلوت در کشور اجرا می‌شود منجر به زنده‌سازی این محور گردشگری و بناهای ثبت تاریخی مجاور آن می‌شود.

لازم ذکر است محله "چهار درخت" قدیمی‌ترین و معتبرترین محله شهر بیرجند است.

کد خبر 400756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.