۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
قلب سبز دوسلدورف

ساختمان چند منظوره Ko – Bogen همچون قلبی سبز رنگ مرکز شهر دوسلدورف در کشور آلمان را مزین کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ساختمان چند منظوره Ko – Bogen از دو سازه متصل به هم تشکیل خواهد شد که سقف و نمای شیب دار این دو سازه را پوششی سبز به شکل پلکان دربر خواهد گرفت. ساختمان جدید از یکی از پارک‌های مجاور به سمت مرکز شهر امتداد خواهد یافت و در گیاهان و درختان بومی محصور خواهد شد. پوشش گیاهی ساختمان علاوه بر کاهش آلودگی هوا، از طریق ایجاد یک ریز اقلیم با اثرات جزیره گرمایی مبارزه خواهد کرد.

ساختمان Ko – Bogen که در نزدیکی میدان اصلی شهر واقع خواهد شد، فضایی به بزرگی ۴۲ هزار متر مربع را به خود اختصاص خواهد داد. طبقه همکف این ساختمان فضایی سبز می‌شود که مراکز خرید، رستوران‌های متعدد، دفاتر اداری، مراکز تفریحی و سرگرمی و پارکینگی پنج طبقه در زیرزمین با ظرفیت ۶۷۰ خودرو را دربر خواهد گرفت. این پارکینگ که به شکل ذوزنقه طراحی شده است، ساختمان اصلی Ko – Bogen به شمار می‌رود و یک میدان دره مانند را در خود محصور می‌کند.

نمای سبز پلکانی ساختمان چشم‌اندازی بسیار زیبا و بی‌نظیر ایجاد خواهد کرد که در میان ساختمان‌های اطراف به خصوص سالن تئاتر دوسلدورف و آسمان خراش معروف شهر خودنمایی خواهد کرد. معماران قصد دارند پس از اتمام پروژه Ko – Bogen، پشت بام، نما و فضاهای عمومی سالن تئاتر شهر را نیز بازسازی کنند.

استفاده از معماری سبز در احداث Ko – Bogen آن را از ساختمان‌های اطراف متمایز خواهد کرد و آن را همچون قلبی سبز در مرکز دیگر سازه‌ها به نمایش خواهد گذاشت. مردم می‌توانند از پوشش سبز ساختمان به عنوان فضایی برای استراحت بهره گیرند و به ملاقات با یکدیگر بپردازند. این ساختمان ارتفاعی برابر با ۲۷ متر خواهد داشت و به گونه‌ای طراحی خواهد شد که در فصول مختلف سال با تغییر رنگ خود زیبایی منطقه را دوچندان کند. در حال حاضر پروژه احداث Ko – Bogen در حال اجرا است و در بهار ۲۰۲۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 400753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.