فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرد

فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست دو روزه خود مطابق با انتظارات نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از سی ان بی سی، مقام های فدرال رزرو آمریکا با حفظ نرخ بهره فعلی تاکید کرده اند که با توجه به پایین بودن نرخ تورم، احتمالا در سال آینده نیز نرخ بهره را تغییر نخواهند داد.

فدرال رزرو آمریکا در سال ۲۰۱۹ میلادی سه بار نرخ بهره را کاهش داده است. کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در پایان نشست روز چهارشنبه خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر در محدوده ۱.۵ تا ۱.۷۵ درصد حفظ کند.

فدرال رزرو آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: سیاست پولی احتمالا برای مدت زمان نامشخصی بدون تغییر خواهد بود. تمام تحولات اقتصادی مالی و پولی را زیر نظر داریم. کمیته به این جمع بندی رسیده است که سیاست پولی فعلی برای حمایت از رشد و رونق اقتصادی و بازار اشتغال مناسب است و نرخ تورم نیز نزدیک به هدف مورد نظر ما یعنی دو درصد قرار گرفته است.

این کمیته تحولات اقتصادی داخلی از جمله نرخ تورم و تحولات جهانی و بین المللی را به دقت زیر نظر خواهد داشت.

به نظر می رسد احتمال کاهش یا افزایش نرخ بهره آمریکا در سال ۲۰۲۰ میلادی بسیار پایین باشد. این در شرایطی است که در نشست سپتامبر هشت عضو کمیته بازار آزاد فدرال رزرو از عدم تغییر نرخ بهره در سال ۲۰۲۰ حمایت می کردند و در برابر ۹ نفر خواستار افزایش یک بار یا بیشتر نرخ بهره بودند.

ولی در نشست شب گذشته تنها چهار عضو کمیته بازار آزاد فدرال رزرو خواستار افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره در سال آینده شده اند.

فدرال رزرو آمریکا همچنین پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی این کشور امسال به ۲.۲ درصد خواهد رسید. نرخ تورم آمریکا نیز سال ۲۰۱۹ میلادی را با ۱.۶ درصد رشد به پایان خواهد رساند و این رقم در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۱.۹ درصد خواهد رسید.

منبع: سایت طلا

کد خبر 400752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.