همدلی مدیران شهری اصفهان در کشور مثال‌زدنی شده است

شهردار تبریز گفت: در تمام شهرهای کشور، نام اصفهان به عنوان شهری مطرح برده می‌شود و مدیریت آن که به دور از جناح بندی با همدلی در جهت پیشرفت شهر گام برمی‌دارند مثال‌زدنی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج شهین باهر در نشست مشترک مدیران شهری اصفهان و تبریز، شهر گنبدهای فیروزه‌ای را شهر هنر، معماری و زیبایی ایران توصیف کرد و گفت: مشترکات تبریز و اصفهان بر کسی پوشیده نیست و بیشترین اوراق تاریخ ایران را این دو شهر رقم زده‌اند.

وی با بیان اینکه در سفرهای خود تجارب موفق شهرهای دیگر را یاد می‌گیریم، افزود: در سفر اخیر به کاشان تجارب بسیاری کسب کردیم که چگونه می‌توان از خانه‌های تاریخی حراست و از آنها بهره‌برداری کرد.

شهردار تبریز تصریح کرد: مهم‌ترین تجربه‌ای که از بازدید از پروژه‌های شهر اصفهان کسب کردیم، همدلی مسئولان شهر، مدیران دولتی و بخش خصوصی بود به گونه‌ای که در تمام شهرهای کشور، نام اصفهان به عنوان شهری مطرح برده می‌شود و ضرب‌المثل شده است که مدیریت آن به دور از جناح بندی با همدلی در جهت پیشرفت شهر گام برمی‌دارند، این روحیه تنها راه نجات از جنگ اقتصادی حاضر است.

وی با بیان اینکه آثار تاریخی عظمت پیشین اصفهان را نشان می‌دهد و پروژه‌هایی که اکنون دردست ساخت است عظمت اصفهان را بار دیگر و در عصر حاضر یادآور خواهد شد، خاطرنشان کرد: تبریز هم اینگونه است و این توانمندی دو شهر باید در جهت ارتقای حوزه گردشگری به کار گرفته شده و تسهیلات ویژه‌ای برای جذب گردشگران اصفهانی و تبریزی اتخاذ شود تا سبب بهبود وضعیت اقتصادی هردو شهر باشد.

شهین باهر با اشاره به سیاست‌های شهرداری تبریز درخصوص فضای سبز شهری، ادامه داد: نه تنها فضای سبز را به ساختمان تبدیل نکرده‌ایم بلکه اقداماتی درحالت برعکس آن برای حراست از فضای سبز شهری اتفاق افتاده است؛ از آنجایی که تبریز شهری زلزله‌خیز است، گسترش اینگونه فضاها برای ارتقای پدافند غیرعامل بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

وی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته برای آموزش شهروندان کتاب‌های درسی تهیه می‌کنند، افزود: کتاب‌هایی مشابه، بومی سازی شده و مانند همه دروس برای ۳۴۰ هزار دانش‌آموز تبریزی تدریس می‌شود؛ در روزهای آینده پس از رونمایی از کتاب‌ها، آن‌ها را برای تمام شهرهای کشور ارسال خواهیم کرد.

کد خبر 400745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.