بازار مرغ در شرایط عادی قرار دارد + جدول قیمت مرغ

رئیس انجمن صنفی کشتارگاه های صنعتی مرغ استان اصفهان گفت: مشکلی جدی و خاصی در بازار مرغ گرم وجود ندارد و این بازار در حال طی کردن مراحل عادی خود است.

حمیدرضا شیخان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: قیمت مرغ به هر کیلو ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان برای مصرف کننده نرسیده و افزایشی را در هفته های گذشته تجربه نکرده، در بازه زمانی ماه اخیر نیز قیمت هر کیلو گرم مرغ گرم در بازار ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان بوده است.

وی افزود: قیمت مرغ در ماه گذشته نه تنها افزایشی نشده بلکه در مواردی کاهش های نامحسوس همچون ریزش ۳۰۰ تومانی بابت هر کیلو را تجربه کرده و خبر افزایش قیمت هر کیلو گرم مرغ گرم در بازار، کذب است.

رئیس انجمن صنفی کشتارگاه های صنعتی مرغ استان اصفهان با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار کشور، تصمیم گیرنده اصلی برای تعیین قیمت مرغ برای مصرف کننده است، خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه این نهاد قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در استان اصفهان برای مصرف کننده، ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است و واحد های صنفی موظف اند تا به عرضه مرغ گرم با قیمت مصوب بپردازند.

شیخان اضافه کرد: با واحد های صنفی که به تخلف در این حوزه پرداخته و هر کیلوگرم مرغ گرم را با قیمتی بیش از ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه کرده اند به صورت جدی برخورد خواهد شد. هیچ مشکلی در عرضه مرغ و فرآورده های آن به بازار وجود ندارد و تولید کنندگان نیز با مشکل خاصی در بازار تاکنون مواجه نشده اند.

وی ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام در اصفهان نیز اقدام به خریداری مرغ زنده مازاد نیاز بازار کرده و همواره در زمانی که میزان تولیدات مرغ افزایش پیدا می کند شرکت پشتیبانی امور دام برای جلوگیری از کاهش چشمگیر قیمت مرغ از حد متعادل خود در بازار اقدام به خرید مازاد نیاز بازار از تولیدکنندگان و مرغداری های کشور می کند.

رئیس انجمن صنفی کشتارگاه های صنعتی مرغ استان اصفهان تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام پس از خرید مرغ زنده از تولیدکنندگان، آن را بسته بندی کرده و در حالت انجماد انبار می کند تا در زمانی که کمبودی در بازار ایجاد می شود و یا عرضه از سوی تولیدکنندگان کاهش می یابد، مرغ های بسته بندی شده را وارد بازار کند که میزان عرضه و تقاضا در بازار به نوعی تنظیم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مشاهدات میدانی از وضعیت بازار مرغ اصفهان حاکی از افزایش قیمت مرغ در برخی از واحد های صنفی به صورت دلخواه و این در حالی است که بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور که پس از افزایش قیمت بنزین دولتی به واحدهای صنفی ابلاغ شد، هیچ یک از واحدهای تولیدی و صنفی مجوزی برای افزایش قیمت محصولات خود نداشته اند.

قیمت انواع مرغ در بازار امروز پنج شنبه _۲۱ آذرماه_ به شرح زیر است:

کد خبر 400738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.