شهر هوشمند، یک راهبرد است

معاون خدمات شهری شهرداری سنت کوکات گفت: شهر هوشمند صرفا یک هدف نیست بلکه راهبردی برای رسیدن به اهداف بالاتر است تا نیاز شهروندان را به شکلی کارآمد تامین، راهکارهای نوین و شغل‌های جدید ایجاد کند و در این مسیر به محیط زیست نیز احترام بگذارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پروفسور ویکتور مارتینز، معاون خدمات شهری شهرداری سنت کوکات از بارسلونا چهارشنبه_بیستم آذرماه_ در نهمین کنفرانس بین المللی توسعه پایدار و عمران شهری با بیان اینکه ۷۰درصد از جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ شهرنشین می‌شوند، گفت: شهرها باید برای مقابله با چالش‌هایی که با آن روبرو می‌شوند آماده باشند.

وی تاکید کرد: براساس تفاهم نامه پاریس مقرر شده است که افزایش گرمایش جهانی باید تا ۱.۵ درجه کنترل شود، اما امکان‌پذیری این مسئله با تردیدهایی روبرو است.

معاون خدمات شهری شهرداری سنت کوکات خاطرنشان کرد: توجه به محیط زیست، حمل و نقل شهری، مشارکت‌های سیاسی و اقتصادی برای تحقق شهر هوشمند الزام‌آور است زیرا یک شهر مجموعه‌ای از سیستم‌ها است که بسیاری از آنها وابسته به یکدیگر هستند.

پروفسور مارتینز با اشاره به چهار ابزار اصلی رسیدن به شهر خلاق، ادامه داد: تکنولوژی نوآورانه، بهره‌مندی و جمع‌آوری اطلاعات جدید با توجه به اطلاعات گذشته، مشارکت بخش خصوص و عمومی در امور شهری و مشارکت مردم از جمله ابزارهای رسیدن به شهر خلاق است.

وی اظهار کرد: تغییر رفتار از جمله نیازهای شهروندان است، اما این تغییر رفتار نیازمند الگوی مشخصی از طرف دولت است تا آنان براساس آن رفتار کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری سنت کوکات عنوان کرد: شهر هوشمند صرفا یک هدف نیست بلکه راهبردی برای رسیدن به اهداف بالاتر است تا نیاز شهروندان را به شکلی کارآمد تامین و راهکارهای نوین و شغل‌های جدید ایجاد کند و در این مسیر به محیط زیست نیز احترام بگذارد.

پروفسور مارتینز افزود: در این راستا باید به شکلی مطلوب به داده‌ها اهمیت داده و به شرکت‌ها اجازه بدهیم تا به آن‌ها دسترسی داشته باشند، اندیشمندان و سیاستگذاران بر اساس این داده‌ها سناریوهای مختلفی را طراحی و برنامه‌های عملکردی را اجرایی می‌کنند.

وی تاکید کرد: صرفا به دنبال شهری پایدارتر و هوشمندتر نیستیم بلکه به دنبال شهری هستیم که به محیط زیست، مردم و بهره‌برداران اهمیت بدهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این کنفرانس از کتابی با عنوان توسعه پایدار جوامع، شاخص‌هایی برای خدمات شهری و کیفیت زندگی(شاخص‌های شهر هوشمند) رونمایی و تحقیقاتی با موضوعات زیرساخت‌های سبز مولد برای بازآفرینی شهری پسا صنعتی و مدیریت هوشمند شهری در قالب دو پنل تخصصی و توسط اساتیدی از آلمان، اسپانیا و ایران ارائه شد.

کد خبر 400734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.