۵ میلیون تومن ناقابل، در آمد یک ساله آناهیتا همتی!

آناهیتا همتی در اینستاگرام خود نوشت: " اون بازیگرانی که میلیاردی پول در میارن انگشت شمارند و اونهایی هم که همیشه دسته جمعی میرن سر کار و تئاتر و تلویزیون و نمایش خانگی و سینما رو تسخیر کرده اند، در مجموع بیست نفر هم نیستند."

به گزارش خبرنگار ایمنا، خبر باقی ماندن معافیت مالیاتی فعالان حوزه‌های فرهنگی و هنری در لایحه بودجه سال ۹۹ توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه در روزهای گذشته موجی از واکنش‌های افراطی را در فضاهای مختلف موافق و مخالف به راه انداخت. به موجب این خبر، بند مربوط به معافیت پنجاه درصدی اصناف فرهنگی و هنری که پیش‌تر در پیش‌نویس لایحه بودجه سال آینده گنجانده شده بود توسط دولت حذف شده و اصناف یادشده کماکان صددرصد از مالیات معاف خواهند بود.

اگرچه این معافیت از دهه هشتاد در بندهای قانون وجود داشت و با وجود اطلاع از این موضوع و درآمد میلیاردی برخی سلبریتی ها اما، اعتراضی نسبت به آن، حداقل در عامه مردم و فضای مجازی مطرح نبود. اما با شنیدن اخباری که در ماه‌های گذشته درباره تغییر این قانون به وجود آمد، به ناگهان صدای جمع کثیری از مدعیان معترض به این قانون در آمد که چطور برخی از هنرمندان با دستمزدهای میلیاردی از پرداخت مالیات معاف هستند و در مقابل اقشار مختلف جامعه از جمله کارگران با دستمزدهای حداقلی شامل چنین معافیتی نیستند!

این مخالفت ها اما در مقابل با نظرات دیگری نیز روبرو بود، نظراتی که با نگاه وسیع‌تری به این موضوع نگاه می‌کند، نه فقط با تمرکز بر معدود سلبیریتی‌هایی که درآمدهای چندصدمیلیونی یا میلیاردی دارند. این نظرات شامل هنرمندان تئاتر ، صنایع دستی و دیگر رشته ها و دسته های هنری نیز هست که با وضعیت درآمدی آنها در اوضاع چندان خوبی نیست.

حالا آناهیتا نعمتی یکی از بازیگران سینما، تلوزیون و تئاتر که حضور او در سال های اخیر کمرنگ شده است، در اینستاگرام خود تصویری از یک چک دستمزد منتشر کرده که مربوط به تمرینی و اجرای یک تئاتر در سال ۹۶ است. این چک به مبلغ ۵ ملیون تومان و برای آناهیتا همتی صادر شده است بر اساس ادعای خانم همتی تنها درآمد تو طی این سال ۹۶ بوده است. این بازیگر در توضیح عکس، اگرچه به طور مستقیم اشاره ای به معافیت های مالیاتی بازیگران نکرده اما در رابطه دستمزدهای میلیاردی که مورد انتقاد شدید برخی واثع شده بود نوشته است:

"امروز وقتی مشغول تمیزکاری و مرتب کردن بودم به این کاغذ برخوردم، همونطور که میبینید این کپی چکی است که من در سال نودوشش بابت دو سه ماه تمرین و اجرای یک تئاتر گرفتم. پنج میلیون تومن ! همین مبلغ اندک کل درآمد من در سال نودوشش بوده است. پر واضحه اون بازیگرانی که میلیاردی پول در میارن انگشت شمارند و اونهایی هم که همیشه دسته جمعی میرن سر کار و تئاتر و تلویزیون و نمایش خانگی و سینما رو تسخیر کرده اند، در مجموع بیست نفر هم نیستند. به هر حال زندگی بالا و پایین داره، الانم خوب یا بد تو این مرحله هستم، یا غول این مرحله منو میخوره یا ازش عبور میکنم و میرم مرحله بعدی..."

کد خبر 400730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
    0 0
    اخی!!! شماره کارت بده برات پول بریزم یه سال خیلی کمه اینقدر اون وفت تیپ و سف و حضر رااز کجا میاری؟!!