نماینده مجلس از صندلی خود برای رانت استفاده نکند

عضو شورای مرکزی " اتحاد ملت ایران اسلامی" گفت: بیش از پنج دوره است مجلس با سوءاستفاده تعدادی نماینده از موقعیت خود مواجه شده و همین موضوع باعث شده مجلس در راس امور نباشد.

سید محمود حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در مورد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان اصل را بر عدم برائت گذاشته است به همین جهت افراد توانمندی که شناخت خوبی  از جامعه خود دارند به دلیل یک سری اتهامات مبهم مانند عدم التزام به اسلام و ولایت فقیه رد صلاحیت می شوند. به همین دلیل این افراد دیگر حاضر به شرکت در صحنه رقابت نمی شوند.

وی با اشاره به ثبت نام بیش از ۱۶ هزار داوطلب برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم، گفت: معمولا غالب این افراد از دانش و بینش کافی جهت تصدی‌گری این پست برخوردار نیستند.

استاندار اسبق و عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان تاکید کرد: شورای نگهبان نمی تواند کسی را رد صلاحیت کند مگر آنکه  صلاحیت آن فرد بر اساس قانون احراز نشده باشد. در حال حاضر مشاهده می‌شود بسیاری افراد متدین و آگاه که سابقه درخشانی در انقلاب اسلامی دارند بدون آنکه جرمی برای آنها احراز شده باشد رد صلاحیت می شوند.

حسینی ادامه داد: نماینده مجلس می خواهد بر مسند شهید مدرس تکیه بزند و باید از شجاعت و شهامت لازم برخوردار باشد و آگاهی لازم در مسائل داخلی، بین المللی، اقتصادی داشته باشد و از صندلی خود برای دادن رانت به آشنایان استفاده نکند.

وی خاطر نشان کرد: بیش از پنج دوره است مجلس با سوء استفاده تعدادی نماینده از موقعیت خود مواجه شده و همین موضوع سبب شده مجلس در راس امور نباشد. مجلسی در راس امور است که نمایندگان آن در قانونگذاری آزاد و اختیار نظارت بر دولت و مابقی نهادهای کشور را داشته باشند.

کد خبر 400703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.