هنرمندان میراث زنده مملکت هستند

بیماری چند سالی است که گریبانگر استاد پنجه طلایی قلمزنی اصفهان شده است و به قول خودش چهارسین هفت سین (سرطان و سکته و...) را باهم دارد اما هنوز هم لبخند از لبانش محو نمی شود و می گوید: اینها که چیزی نیست.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، استاد علی ظریفی اصفهانی را نه تنها از آثارش بلکه با سخنانش نیز می توان شناخت. سخنانی که رنگ و بوی شناخت یک هنرمند از خداوند را دارد.

مراسم رونمایی از کتاب «رهایی» زندگی و آثار استاد علی ظریفی اصفهانی و تمبر یادبود وی، صبح امروز _چهارشنبه ۲۰ آذر ماه_ با حضور این هنرمند در عمارت سعدی برگزار شد. در این مراسم مهدی احمدی فر رئیس حوزه هنری استان اصفهان گفت: قصد داشتیم این مراسم را با بازگشایی کارگاه استاد ظریفی در موزه خط برگزار کنیم اما با توجه به شرایط استاد، اکنون به صورت یک مراسم صمیمانه با حضور دوستان و هنرمندان برگزار کردیم.

در این مراسم استاد علی ظریفی گفت: من راجع به هنر حرفی ندارم بزنم، هنر همیشه در همسایگی ما بوده است، من همسایه شیخ بهایی، علامه مجلسی، ابواسحاق و.... بوده ام و همیشه این سخن استادم که می گفت میوه تا رسید از درخت می افتد و هنرمند هروقت افتاده شد می رسد آویزه گوشم بوده است و ۸۵ سال این سخن سرلوحه کارهای من است.

این هنرمند پیشکسوت قلمزنی افزود: هنرمندان میراث زنده این مملکت هستند و باید برای این میراث کاری کرد و من درس نخوانده ام اما سواد(زبان هنری اشیاء را می فهمم) دارم.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می کنم در دانشگاه های هنر کشور کلاسی تاسیس شود و هفته ای دو روز دانشجویانی که تحصیلات خود را تکمیل کرده اند بیایند و از حضور اساتیدی که هشتاد سال دارند استفاده کنند تا تجربیاتشان از هشتاد سالگی شکل بگیرد.

در ادامه این مراسم محمدرضا رهبری نویسنده کتاب «رهایی» گفت: برای من که چند سال در خدمت استاد برای نگارش این کتاب بودم افتخاری است که از ایشان آموختم و زیست هنری در مورد این هنرمند مصداق کامل دارد، شاید نشد که همه آنچه که باید گفت را در این کتاب بیاوریم اما کمتر کتابی در مورد هنرمندان قلمزن و تحلیل آثار آنان وجود دارد و در این کتاب سعی شده است که تحلیل هدفمند باشد.

وی افزود: آنچه در این کتاب سخت بود گردآوری عکس ها و آثار قدیمی و همچنین آثاری بود که در دست مجموعه داران خصوصی بود.

رهبری خاطرنشان کرد: این مجموعه حاصل یک حرکت جمعی است و از تمامی دوستان که در تهیه این کتاب ما را یاری کردند تشکر می کنم به ویژه خانم دکتر شکیبا شریفیان.

در پایان این نشست و بیان خاطرات دوستان استاد علی ظریفی از این هنرمند برجسته، از کتاب «رهایی» و تمبریادبود و عکس ایشان رونمایی شد.

گفتنی است، کتاب «رهایی» به زندگی و آثار استاد علی ظریفی اصفهانی می پردازد که توسط حوزه هنری استان اصفهان به چاپ رسیده است.

کد خبر 400695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.