اتمام طراحی فاز دو باغ گیاه‌شناسی قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: کارگروه طراحی و توسعه سازمان با موضوع طراحی باغ گیاه‌شناسی برگزار و طرح اولیه فضای سبز این باغ آماده شد.

به گزارش ایمنا، پیام جوادیان در راستای تکمیل طراحی بوستان هزار هکتاری و اهمیت بهره‌بری حداکثری از ظرفیت‌های این بوستان اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بوستان هزار هکتاری طراحی کاربری‌های مختلف در آن و جذب حداکثری شهروندان از طیف‌های مختلف است.

وی شناخت و تأمین نظر و سلیقه شهروندان در ایجاد امکانات شهری را یکی از دغدغه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری دانست و افزود: بوستان هزار هکتاری ظرفیت تأمین نظر افراد از همه طیف و سلیقه را داشته و در آینده یکی از اماکن گردشگری، تفریحی و علمی شهر قم خواهد بود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از برگزاری کارگروه طراحی و توسعه سازمان با موضوع  بررسی طرح کاشت باغ گیاه‌شناسی خبر داد و گفت: باغ گیاه‌شناسی یکی از کاربرهای طراحی‌شده در بوستان هزار هکتاری بوده که با رویکرد تفریحی، تحقیقاتی، آموزشی و خدماتی طراحی‌شده است.

وی مساحت باغ گیاه‌شناسی را ۲۵ هکتار اعلام و تصریح کرد: باغ گیاه‌شناسی با ۲۵ هکتار مساحت در جنوب شرقی تقاطع آیت‌الله بروجردی و بلوار حضرت ولی‌عصر(عج) و در حاشیه کوه دوبرادران واقع‌شده و مراحل مطالعات آن از یک سال و نیم پیش آغازشده است.

جوادیان با تشریح مراحل طراحی این باغ خاطرنشان کرد: طرح معماری باغ گیاهشناسی در کمیته فنی تصویب طرح های شهرداری با حضور مدیران و کارشناسان ذیربط مورد بررسی و تایید قرار گرفته است و پس از رفع نواقص طرح کاشت نهایی ارائه خواهد شد.

جمع آوری بیش از ۱۱۰ گونه گیاهی

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۱۰ گونه گیاهی در سطح شهر قم کاشت می‌شود که سعی شده علاوه بر این ۱۱۰ گونه، گونه‌های مختلف دیگر با رعایت زیباشناسی و شرایط اقلیمی قم در این مجموعه جمع‌آوری شود.

وی با توجه به موقعیت جغرافیایی و توپوگرافی باغ گیاه‌شناسی ابراز کرد: باغ گیاه‌شناسی علاوه بر ایجاد امکان حضور محققان در حوزه باغبانی ظرفیت خوبی در جذب گردشگر و توریسم را داشته و پس از تکمیل طراحی پروژه عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

کد خبر 400688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.