بزرگراه شهری به پارک تبدیل شد + عکس

برنامه ریزان شهری در چین، بزرگراهی در شهر چونگ کینگ را به پارکی پویا برای ساکنان شهر تبدیل کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بزرگراه فوق که طولی کمتر از یک متر و پهنایی برابر با ۶۵ فوت را به خود اختصاص داده بود اکنون به فضای عمومی و پویا تبدیل شده است. این پارک عمومی جدید که Yannan Avenue Park نام گرفت فضایی مملو از نیمکت برای استراحت بازدیدکنندگان، زمین‌های بازی متعدد و سایبان‌های رنگارنگ را دربر گرفته است.

سایبان‌های شگفت‌انگیز پارک جدید با رنگ آمیزی زیبای خود در تمام نقاط پارک واقع شده است و جلوه‌ای بی نظیر برای آن فراهم آورده است. از آن‌جا که شهر چونگ کینگ در جنوب غربی کشور چین در دهه اخیر با رشد بی رویه جمعیت مواجه شده است، بنابراین توسعه شهر نیز با سرعت سرسام‌آوری پیش رفته است.

متأسفانه جمعیت زیاد این شهر معماران و طراحان را به سمت توسعه زیرساخت‌هایی برای سکونت و ارائه خدمات عمومی سوق داد و در نتیجه فضای عمومی و پارک در طراحی شهری به تدریج اهمیت خود را از دست داد. اما به لطف معماران لندنی، ساکنان چونگ کینگ در حال حاضر از یک پارک خطی بی‌نظیر برخوردار هستند که در آن نیاز شهروندان در تمام گروهای سنی در نظر گرفته شده است.

معماران برای تبدیل بزرگراه به پارک عمومی در مرحله اول آسفالت را کنده و جای آن را فضاهایی سبز مملو از گل‌ها و گیاهان زیبای بومی پر کردند. سپس سایبان‌هایی زیبا و رنگارنگ احداث کردند که افراد زیادی را برای استراحت و تماشای چشم‌انداز بی‌نظیر پارک به سمت خود دعوت می‌کرد. در مرحله آخر نیز احداث زمین‌های بازی، خط کشی معابر، ایجاد فضاهایی برای پیاده‌روی و نصب علائم ترافیکی پروژه را به اتمام رساند.

سایه درختان، بوته‌ها و گل‌های فصلی، مسیرهای پیاده‌روی محصور در درختان زیبا و مهم‌تر از همه فضاهای دنج تعبیه شده در پارک باعث گردهم آمدن ساکنان اطراف پارک Yannan Avenue و افزایش تعاملات اجتماعی بین آن‌ها شده است.

علاوه براین، احداث فضاهایی نظیر دیوارهای صخره‌ نوردی و زمین‌های بازی مملواز وسایل سرگرم کننده برای کودکان محبوبیت پارک را در میان شهروندان چونگ کینگ دوچندان کرده است.

کد خبر 400687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.