تجربه موفق مدیریت شهری اصفهان را به تبریز می‌بریم

شهردار تبریز گفت: اصفهان شهری هم‌تراز با تبریز است و در حوزه‌های مختلف شرایط مشابهی دارند که می‌تواند به ما کمک کند تا اقدامات اجرا شده در اصفهان را به راحتی در تبریز اجرایی کنیم.

ایرج شهین‌باهر در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی و شهری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پروژه‌هایی مثل مترو که به صورت همسان در تبریز و اصفهان اجرا می‌شود، اظهار کرد: می‌توانیم از تجربیات اصفهان در زمینه روش‌های خاص عمرانی در آماده‌سازی ایستگاه‌های مترو از نظر روش کار، معماری، و ... در پروژه قطار شهری تبریز استفاده کنیم.

وی با اشاره به استفاده از ایده‌ها و تجربه‌های مدیریت شهری اصفهان در پروژه‌هایی از قبیل احداث تقاطع‌های غیرهمسطح، روش‌های اجرا و نحوه واگذاری به پیمانکار، نحوه تامین مالی پروژه ها و ...، ادامه داد: اقدامات خوبی در کلانشهر اصفهان انجام شده که مورد قبول شهروندان است.

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه در حال حاضر شهرداری‌های کل کشور از نظر درآمد وضعیت خوبی ندارند و با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند، تصریح کرد: شهرداری اصفهان با تفاهم‌هایی که با دولت انجام داده و همکاری‌هایی که با آن‌ها دارد توانسته پروژه‌هایی را در حریم شهر که شاید اکثرا مربوط به دولت هم بوده، را به مرحله اجرا برساند چراکه اگر این همکاری‌ها انجام نمی‌شد، راه و شهرسازی و دولت هم راسا نمی‌توانست این پروژه‌ها را اجرایی کند؛ مشخص است شهرداری اصفهان همکاری و همراهی خوبی با راه و شهرسازی و استانداری دارد و توانسته از این رابطه همکاری، هزینه‌های مالی پروژه‌های خارج از محدوده را نیز تامین کند و اقدامات خوبی در مبادی ورودی شهری و رینگ‌های چهارم و بالاتر انجام دهد.

شهین باهر گفت: مدیران شهری می‌توانند با بازدید از پروژه‌های عمرانی و شهری کلانشهرها و اقدامات خوبی که در این راستا انجام می‌شود، از ایده و تجربیات یکدیگر به خصوص در زمان بحران اقتصادی استفاده و در شهرها پیاده‌سازی کنند؛ این کار به نوعی ارزانترین تجربه است که می‌توانیم فراگیریم و در شهر به کار ببندیم. همچنین استفاده از تجارب یکدیگر، باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش عملکردها و رضایتمندی بیشتر شهروندان خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که دلیل انتخاب اصفهان برای بازدید از پروژه‌های عمرانی و شهری وهمچنین استفاده از تجربیات این کلانشهر برای مشابه‌سازی در تبریز، چه بوده است، اظهار کرد: اصفهان شهری هم‌تراز با تبریز است و در حوزه‌های مختلف شرایط مشابهی دارند که می‌تواند به ما کمک کند تا اقدامات اجرا شده در اصفهان را به راحتی در تبریز اجرایی کنیم و به همین دلیل به همین تصمیم گرفتیم در زمینه عمرانی، مترو و سرمایه‌گذاری از تجربه مدیریت شهری اصفهان استفاده کنیم؛ همچنین اصفهان در حوزه گردشگری نیز دارای تجربه‌های بسیار خوبی است و در سال‌های گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده که می‌تواند به ما کمک زیادی کند.

پروژه نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان باعث رونق اقتصاد شهری می‌شود

شهردار تبریز در بازدید از پروژه نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان، اظهار کرد: اصفهان به عنوان یک شهر گردشگرپذیر و صنعتی در بسیاری از حوزه‌ها حرف برای گفتن دارد و با چنین ظرفیت بالایی، قطعا به داشتن مجموعه نمایشگاهی معظمی نیاز داشت و کمبود آن در سال‌های اخیر احساس می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه همراهی و همدلی خوب دستگاه‌ها، مدیران دولتی، شهرداری و بخش خصوصی در اصفهان بسیار است و همکاری اصفهانی‌ها در تمامی حوزه‌ها همیشه به عنوان یک شاخص در کشور زبانزد است، ادامه داد: پروژه نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان نشان‌دهنده ارتباط منطقی بین شهرداری، دولت و بخش خصوصی است که در کمترین زمان منتج به نتیجه شده است و بیانگر این موضوع است که همه مسئولان ذی‌ربط به تعهدات خود عمل کرده‌اند.

شهین‌باهر تصریح کرد: در این اوضاع جنگ اقتصادی که در کشور وجود دارد، همکاری و همدلی مسئولان در اصفهان تبدیل به احداث پروژه نمایشگاه‌ها شده است که ظرفیت بالایی را برای اصفهان در حوزه‌های مختلف ایجاد می‌کند و باعث رونق اقتصاد شهری می‌شود.

کد خبر 400686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.