توسعه آموزش‌های شهروندی در سبزوار

شهردار سبزوار گفت: با تصویب طرح ۱۴ در دوره پنجم شورای شهر، شهرداری فعالیت‌های آموزش شهروندی و مهارت‌های زندگی در مراکز افتتاح شده با همراهی آموزش و پرورش و کارشناسان حوزه روانشناسی آغاز شده است و خوشبختانه تاکنون نتایج قابل قبولی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و مهارت زندگی حاصل شده است.

به گزارش ایمنا، سیدعلی کوشکی اظهار کرد: شهرداری‌ها دیگر صرفا وظیفه عمران ندارند بلکه مجموعه‌ای از فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، ترافیکی و… بر دوش شهرداری قرار گرفته و مدیران شهری نیز برای رسیدن به همه این اهداف تلاش خود را آغاز کرده‌اند.

وی توجه به حوزه اجتماعی را یکی از مطالبات به حق شهروندان دانست و افزود: به واسطه نیازهای شهری و ایجاب ارتباط مستقیم با شهروندان، پیچیده شدن مسائل اجتماعی شهر و لزوم توسعه وظایف شهرداری برای تسلط کافی به امور شهری، به مسائل اجتماعی شهر ورود بیشتری کردیم تا بتوانیم گره گشای امور شهروندان در این زمینه باشیم.

شهردار سبزوار عنوان کرد: با تصویب طرح ۱۴ در دوره پنجم شورای شهر، شهرداری فعالیت‌های آموزش شهروندی و مهارت‌های زندگی در مراکز افتتاح شده با همراهی آموزش و پرورش و کارشناسان حوزه روانشناسی آغاز شده است و خوشبختانه تاکنون نتایج قابل قبولی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و مهارت زندگی حاصل شده است.

کوشکی با بیان اینکه خدمت رسانی بهتر به شهروندان و داشتن شهری توسعه یافته و با نشاط در همه ابعاد از جمله اهدافی است که مورد توجه مسئولان شهرداری قرار گرفته، گفت: برهمین اساس شهرداری در تلاش است در کنار توجه به کالبد شهر به روح شهر نیز نگاهی دیگر داشته باشد.

وی با بیان اینکه هدف مدیران شهری کاهش چشمگیر مراجعه کنندگان مراکز مشاوره‌ای و شناختی به منظور کنترل آسیب‌های اجتماعی و کسب مهارت‌های زندگی به همراه آموزش شهروندی است، ابراز امیدواری کرد: با مجموعه اقدامات شهرداری در حوزه‌های مختلف شاهد شهری سالم، بانشاط و پویا برای شهروندانی شاداب و بدور از ناهنجاری اجتماعی باشیم.

کد خبر 400682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.