اقدامات پیشگیری از اعتیاد در مدارس نتیجه نداشت

مدیرکل آموزش وپرورش استان اصفهان، گفت: برآورد و مطالعات صورت گرفته در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد نشان می‌دهد اقدامات پیشگیری از اعتیاد در مدارس نتیجه نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اعتدادی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در همایش استانی هفته مبارزه با موادمخدر و آسیب‌های اجتماعی در مدارس در اردوگاه کشوری شهید شهر ابریشم با بیان اینکه اینکه امروز بستر نهضت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در آموزش وپرورش شکل گرفته است، اظهار کرد: این اتفاق نشان می‌دهد که کارهایی  که قبلاً انجام شده، نتیجه مطلوبی نداشته است.

وی با بیان اینکه بند (ج) و (د) بخش دوم فصل هشتم سند تحول آموزش و پرورش بر کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید دارد، افزود: باید همه دستگاه‌ها به کمک این نهاد بیایند و تلاش می‌کنیم که بتوانیم از پناسیل دستگاه‌ها، نهادها، سمت‌ها و ان‌جی‌اوها در این زمینه استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه برنامه یاری گران زندگی به تازگی به آموزش و پرورش ابلاغ شده است، افزود: بر اساس این سند باید از پناسیل تشکل‌ها، شوراهای دانش‌آموزی، ان جی اوها، انجمن اسلامی دانش آموزان، هلال احمر و سمت‌ها در امر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید نهاد خانواده را نادیده بگیریم، گفت: در خانواده بذر کاشته می‌شود و در آموزش وپرورش و مدرسه رویش صورت می‌گیرد، خانواده نقش بی بدیل در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد و نباید آن را نادیده گرفته و غافل شد و جامعه نقش با اهمیتی به خانواده‌ها دارد تا با ایجاد بسترهای لازم خانواده‌ها آموزش لازم را ببینند تا برای تربیت فرزندان استفاده کنند.

اعتدادی با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش بسیار جدی در امر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دنبال می‌کند و اقدامات خوبی هم انجام داده است، افزود: اما متاسفانه دشمن خانواده را هدف قرار گرفته است و اگر خانواده ضربه ببیند به آسانی نمی‌توان آن را ترمیم کرد؛ امروز خانواده‌ها هدف هستند و امیدواریم با تلاش منسجم در آموزش وپرورش رسالتمان را در امر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: این حرکت عزم ملی می‌خواهد و امید است که این برنامه‌ها با مشارکت استانداری و بهزیستی و دیگر دستگاه‌ها در اصفهان محقق شود.

کد خبر 400680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.