اصفهان و تبریز در پروژه‌های کلان درد مشترک دارند

عضو شورای شهر تبریز گفت: در شهرهایی اصفهان، تبریز و شیراز درد مشترکی درباره پروژه‌های کلان مانند مترو وجود دارد.

شکور اکبرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در حاشیه بازدید مدیران شهری از پروژه‌های شهری اصفهان اظهار کرد: این سفر با هدف گفتن خداقوت به افرادی که در این دو شهر زحمت کشیده‌اند انجام شد و در مرحله بعد با این رویکرد که اگر طرح‌های عمرانی اصفهان بر شهر تبریز همخوانی داشته باشد، برای پروژه‌های تبریز از آن‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در دولت به پروژه‌های شهری مشهد و قم توجه ویژه‌ای می‌شود، افزود: دولت از مترو ۵۰ درصد را طبق قانون قبول کرده ولی کمتر از این میزان پرداخت می‌کند؛ از این لحاظ در شهرهایی اصفهان، تبریز و شیراز درد مشترکی درباره پروژه‌های کلان وجود دارد.

عضو شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: خوشبختانه خط یک مترو اصفهان به بهره‌برداری رسیده و در تبریز نیز خط یک تا آخر امسال به پایان خواهد رسید؛ ریل گذاری خط یک متروی تبریز تمام شده و تاکنون آمادگی دارد در هفت کیلومتر به مسافران خدمت‌رسانی کند.

وی ادامه داد: از اینکه پیشرفت بعضی پروژه‌ها در شهرهای مختلف را در اصفهان می‌بینیم جای خرسندی است به ویژه پروژه شهرک سلامت که یک پروژه منحصر بفرد بوده و ارزش افزوده برای منطقه خود ایجاد کرده است؛ چنین پروژه‌هایی در اتخاذ عقل جمعی برای درمان بیماران بسیار موثر بوده و می‌تواند در امر پیشگیری با حداقل هزینه‌ها بیشترین اثرگذاری را داشته باشد.

اکبرنژاد درخصوص بازدید روز گذشته(سه‌شتبه) مدیران شهری از شهر کاشان نیز افزود:در این شهر بیشترین بازدیدها به اقدامات انجام شده در خانه‌های تاریخی اختصاص یافت؛ در این شهر برخلاف دیگر شهرها که چنین خانه‌هایی تنها هزینه‌زا هستند، از خانه‌های تاربخی تولید ثروت می‌شود که می‌تواند الگوی ارزشمندی برای تبریز باشد

کد خبر 400665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.