پارک فضاپایه در یزد راه‌اندازی می‌شود

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه اندازی نخستین پارک گردشگری فضاپایه در یزد خبر داد و گفت: این پارک‌ها فرصتی برای رونق صنعت گردشگری و بستری برای تحقیقات علمی محققان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی براری در نشستی با شهردار و اعضای شورای شهر یزد با اشاره به اینکه پیشرفت در هر دو ظرفیت بالقوه پارک‌های فضاپایه، موجب پیشرفت اقتصادی کشور خواهد شد، اظهار کرد: امروزه گردشگری با شاکله فضایی مورد توجه اغلب کشورهای در حال توسعه قرار گرفته و ایران به واسطه آسمان پاک و صاف به ویژه در مناطق بیابانی، ظرفیت این را دارد که به عنوان منطقه‌ای برای جذب گردشگر و گردشگران خاص نجوم انتخاب شود.

وی افزود: امروزه پیاده سازی ظرفیت‌های فضا در زمین جذابیت خود را دارد و در تلاش هستیم که بتوانیم قابلیت‌های فضا را در زمین شبیه‌سازی و در این عرصه به ترویج فناوری فضایی کمک کنیم.

رییس سازمان فضایی کشور تاکید کرد: درصدد هستیم که تصدی‌گری دولت در بخش فضایی کمتر شود و بستر برای ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت های فضایی فراهم شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم نهادها، افراد و مسئولان با همکاری یکدیگر بتوانند این بسترسازی را برای جذب گردشگر و علاقه مندان به آسمان و نجوم فراهم کنند تا فرصتی برای رونق اقتصادی و گردشگری ایجاد شود.

کد خبر 400664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.