پیشگیری از اعتیاد در مدارس  ۵۵ میلیارد تومان اعتبار گرفت

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اصفهان از تخصیص ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای پیشگیری از اعتیاد در بین دانش آموزان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول خرمیان ظهر امروز (چهارشنبه) در همایش استانی هفته مبارزه با موادمخدر و آسیب‌های اجتماعی در مدارس ضمن گرامیداشت پنجمین دوره مبارزه با مواد مخدر در آموزش و پرورش اظهار کرد: تعامل با دستگاه‌ها برای کاهش اعتیاد از از سیاست‌های در دستور کار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است، این طرح با عنوان "یاری‌گران زندگی" در دستور کار است تا بتوان با در حد توان اعتیاد را ریشه کن کرد.

وی افزود: گردش مالی یک هزارو ۵۰۰ میلیارد دلاری  در سطح بین الملل نشان دهنده اهمیت سودآوری صنعت اعتیاد در سطح جهانی است، در ایران هم بین ۱۱ تا ۱۷ درصد تولید ناخالص ملی کشور را این موضوع دربرمی گیرد.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اصفهان گفت: بحث اعتیاد در کشور بسیار گسترده است و مبارزه با آن نیاز به عزم و تلاش همگان دارد کشور از اول پیروزی انقلاب اسلامی مبارزه جدی با این موضوع را آغاز کرده و در طول سالیان متعدد قوانین متفاوتی در این زمینه در شورای  انقلاب تصویب شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب مقابله فیزیکی با بحث مواد مخدر بود و این برنامه چندین سال ادامه داشت، رویکرد درمان اجباری برنامه‌های پیشگیری و درمان داوطلبانه در مراحل بعدی انجام شد و در نهایت اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر آخرین رویکردی بود که جنبه عملیاتی پیدا کرد.

خرمیان با تأکید براینکه به تازگی براساس سوابق موجود و نظرات کارشناسان بحث "یاری گران زندگی" را در ستاد مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مد نظر قرار دادیم، گفت: بحث یاری گران استفاده از ذی‌نفعان و گروه‌های مرجع برای مباحث آموزشی است که مهم‌ترین گروه مرجع در آموزش و پرورش است و اولین اقدامات در این بخش کلید خورده است.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اصفهان استفاده از پتانسیل موجود شامل شوراهای دانش‌آموزی، تشکل‌های مدارس و آموزش‌های آبشاری با استفاده از آخرین سبک‌های آموزشی شبکه‌های اجتماعی، مجازی و آموزش رودر رو را از اقدامات در دستور کار در قالب طرح "یاری‌گران زندگی" دانست و ادامه داد: خانواده، مربیان و معلمان آموزش‌های خاص را با مبانی و ادبیات جدید براساس آخرین یافته‌ها می‌بینند و به یکدیگر آموزش می‌دهند و سعی شده است که اطلاع رسانی در آموزش و پرورش انجام شود و سپس سایر مراکز آموزش عالی تحت آموزش‌ها در بخش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعتیاد و مواد مخدر قرار خواهند گرفت.

خرمیان با اشاره به اینکه امسال هم براساس تفاهم نامه‌ای که بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت آموزش و پرورش منعقد شده است، اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان در سطح کشور برای پیشگیری داریم، اظهار کرد: امیدواریم براساس شاخص‌هایی که مشخص شده حدود ۲۰ درصد از جمعیت مخاطب آموزش و پرورش است را بتوانیم تحت پوشش قرار داده و این موضوع را عملیاتی کنیم.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان اصفهان گفت: آموزش خانواده، کارکنان آموزش و پرورش، دانش آموزان و ارگان‌هایی که با سازمان آموزش و پرورش در ارتباط هستند درا ولویت برنامه قرار دارد و براساس آن خانواده‌ها به صورت آبشاری این آموزش‌ها را به دیگر خانواده‌ها ارائه می‌دهند تا نتایج آن منجر به کاهش آسیب‌ها و پیشگیری از اعتیاد در سطح جامعه شود.

کد خبر 400661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.