فرصت یک ماهه شبکه بهداشت شاهین شهر برای بی خطر سازی پسماندهای پزشکی

سرپرست فرمانداری شاهین شهر و میمه گفت: نظام پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان باید تا یک ماه آینده تکلیف بی خطر سازی پسماندهای پزشکی مطب ها، مراکز درمانی و بیمارستان ها را مشخص کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شاهین شهر و میمه، اسفندیار تاجمیری در کارگروه مدیریت پسماند شاهین شهر و میمه اظهار کرد: بر خلاف قانون و به صورت غیر قانونی، نخاله و ضایعات مختلف از دیگر شهرستان های استان در محل اختصاصی تخلیه گِل سنگ در شهرک صنعتی محمود آباد شاهین شهر تخلیه می شود که باید با متخلفان برخورد شود.

وی افزود: در سال های گذشته و پس از برگزاری جلسات متعدد قرار شد در کنار محل تخلیه گل سنگ، صنایع تبدیلی از این گل سنگ ها راه اندازی شود که هنوز هیئت امنا هیچ اقدامی در این زمینه نکرده و فقط به صورت غیر قانونی این محدوده را گسترش داده است.

سرپرست فرمانداری شاهین شهر و میمه در ادامه در خصوص پسماندهای پزشکی گفت: پزشکان باید موضوع بی خطر سازی پسماندهای پزشکی را جدی بگیرند و دغدغه خود در امر سلامت را در عمل نشان دهند.

تاجمیری افزود: بی خطر سازی پسماندهای پزشکی از مطب ها، مراکز درمانی و بیمارستان ها موضوعی است که قبلا تصویب شده ولی هنوز جامعه عمل برآن پوشیده نشده و نظام پزشکی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان باید تا یک ماه آینده تکلیف آن را  مشخص کند.

کد خبر 400655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.