تدوین نظام تامین اجتماعی در راستای حمایت از خانواده است

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: دولت در راستای حمایت از خانواده براساس قوانین توسعه ای کشور متعهد به تدوین نظام تأمین اجتماعی شامل مساعدت های اجتماعی (نیازمندان و فقرا)، بیمه های پایه و بیمه های تکمیلی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، صفحه رسمی سازمان بهزیستی کشور در اینستاگرام با انتشار یک پست نوشت:

"دکتر «وحید قبادی دانا» رییس سازمان بهزیستی کشور، در نشست وزرای کار و امور اجتماعی کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی در استانبول، با بیان اینکه جهان اسلام باید به صورت یکپارچه موانع ایجاد شده از سوی برخی از کشورهای غربی در راه توسعه و رفاه کشورهای اسلامی را برطرف کنند، گفت:

با به اشتراک گذاری منابع، تجارب و امکانات؛ جهان اسلام را در برابر جریان های ضد اسلامی مقاوم کنیم.

ما همیشه مبتکر ایده ها و طرح هایی برای صلح و ثبات و توسعه پایدار در منطقه و جهان اسلام بوده ایم.

دولت ما سند ملی برنامه راهبردی سالمندان کشور را در راستای سیاستگزاری و برنامه ریزی دقیق درخصوص امور سالمندان تدوین نموده است.

اجرای برنامه ارائه کمک معیشت به کودکان و مادران باردار و شیرده مبتلا به سوء تغذیه در مناطق ناامن غذایی یکی از اقدامات ارزنده دولت جمهوری اسلامی ایران در حوزه امنیت غذایی نیازمندان است.

دولـت در کـنـار سـایـر برنامه های حمایتی از جمله سـبـد کـالا و افـزایش مستمری، برنامه کـمک معیشت (واریز کمک معیشت به حساب سرپرستان خانوار) به کودکان زیر پنج سال و مادران باردار و شیرده مبتلا به سوء تغذیه خانوارهای نیازمند را اجرا کرده است.

دولت در راستای حمایت از خانواده براساس قوانین توسعه ای کشور متعهد به تدوین نظام تأمین اجتماعی شامل: مساعدت های اجتماعی (نیازمندان و فقرا)، بیمه های پایه و بیمه های تکمیلی شده است.

تهیه و تحلیل داده هـای مرتبط بـا کودکان بازمانده از تحصیل در بازه سنی ۶تا ۱۱ سال و کمک به بازگشت این کودکان به مدرسه ازطریق اقدامات حمایتی و مشاوره ای را می‌توان از دیگر اقدامات دولت جمهوری اسلامی ایران نام برد.

دکتر «قبادی دانا» در پایان سخنانش آمادگی دولت جمهوری اسلامی ایران برای انتقال و تبادل تجربه با کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی در رابطه با توانمندسازی و حمایت از نهاد خانواده، رفاه کودک، تندرستی و سلامت و تأمین اجتماعی سالمندان و معلولان را اعلام کرد."

کد خبر 400645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.