۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲
مهار ۲۹۲ آتش‌سوزی در کاشان

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: در هشت ماه نخست امسال تیم‌های اطفای حریق این شهر ۲۹۲ مورد آتش‌سوزی را مهار کردند.

محمدمسعود چایچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از کاشان بر اساس آمار تا پایان آبان‌ماه امسال از  کاهش ۴۰ درصدی آتش‌سوزی موتورسیکلت‌ و کاهش ۲۶ درصدی تصرفات صنعتی خبر داد و اظهار کرد: علت بیشتر حریق‌های رخ داده روشن کردن ناایمن آتش، اتصالی سیم‌های برق، انتقال حرارت و نشت گاز بوده است.

وی با اشاره به کاهش ۸۰ درصدی آتش سوزی انبارها در هشت ماه نخست سال جاری اظهار کرد: در این مدت تیم‌های اطفا حریق ۲۹۲ مورد آتش‌سوزی را مهار کردند.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان افزایش ۱۲ درصدی  نجات افراد از حوادث و حریق در این مدت نسبت به سال قبل را  یادآور شد و افزود: در این مدت نیروهای امدادی و عملیاتی ۶۰۵ شهروند گرفتار در حوادث را نجات داده‌اند.

چایچی گفت: میانگین زمان رسیدن نیروهای عملیاتی به محل وقوع سوانح در هشت ماه نخست سال جاری در ۳۷ ثانیه و در آتش‌سوزی‌ها ۲۰ ثانیه بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری کاشان با اشاره به کاهش ۴۹ درصدی عملیات‌های رفع آب گرفتگی منازل و معابر این شهر تا پایان آبان‌ماه، خاطرنشان کرد: در این مدت حوادث آسانسور و بالابر ۴۳ درصد، سقوط و ریزش چاه ۳۳ درصد، رهاسازی اعضای بدن ۲۳ درصد و غرق شدگی ۲۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

چایچی ادامه داد: در این مدت حوادث واژگونی و تصادف ۱۱ درصد کاهش یافته و در یک‌هزار و ۴۱۰ حادثه واقع شده مجموعا ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند که در مقایسه با سال گذشته ۷۹ درصد کاهش داشته است.

کد خبر 400579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.