عرضه ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی در فرابورس

هفتادوششمین عرضه اسناد خزانه اسلامی در بازار فرابورس به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال، امروز انجام خواهد شد.

به گزارش ایمنا به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، این اوراق که در نماد «اخزا۸۱۰» پذیرش شده‌اند، توسط وزارت اقتصادی و دارایی منتشر شده است و در تاریخ ششم آذرماه ۱۴۰۰ سررسید خواهد شد. بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط عملیات بازار فرابورس ایران، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به عنوان عامل پرداخت در سررسید معرفی شده است.

این اوراق جدید در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران گشایش می‌یابد و قیمت آن بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا، به صورت میانگین موزون معاملات تعیین شود. ارزش اسمی هر ورقه یک میلیون ریال بوده و ارزش کل این اوراق ۱۰ هزار میلیارد ریال است.

در همین حال طی هفته جاری، فرابورس ایران میزبان گشایش سری دیگری از اسناد خزانه اسلامی بود؛ این اوراق که در نماد «اخزا۸۰۸» منتشر شده‌اند، روز شنبه ۱۶ آذر در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس برای اولین بار عرضه و هر ورقه آن ۶۸۷ هزار ریال کشف قیمت شد.

شایان ذکر است که در هفته جاری، رئیس جمهور حسن روحانی نیز با حضور در مجلس شورای اسلامی، لایحه بودجه ۱۳۹۹ را تقدیم مجلس کرد که بر اساس سند منتشر شده ۸۰۰ هزار میلیارد ریال به فروش اوراق مالی و اسلامی اختصاص یافته است؛ از این مقدار، معادل ۲۰۰ هزار میلیارد ریال آن به انتشار اسناد خزانه اسلامی (اخزا) بازمی‌گردد.

کد خبر 400578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.