سجاد: هویت‌یابی در قالب هنر زمینه رشد کودکان را فراهم می کند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: انسان در سنین کودکی در آستانه شکل‌گیری شخصیت و هویت قرار دارد و هرچه را فراگیرد به خوبی در ذهن او باقی خواهد ماند؛ از این رو باید با استفاده از ظرفیت هنر به گونه ای عمل کرد که نسل جدید با میل و اشتیاق بیشتری آموزش ببیند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید محسن سجاد در آئین افتتاحیه "مهرواره بغ آذران" اظهار کرد: هنر مسئولان مختلف در شهرهای استان اصفهان آن بوده که مسائل اجتماعی را با تهیه و اجرای پیوست های فرهنگی حل کنند و اجازه ندهند این مسائل به ناهنجاری های سیاسی و امنیتی مبدل شود.

وی افزود: تهیه و اجرای پیوست های فرهنگی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی شده و راه برون رفت از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی به شمار می آید. اجرای ویژه برنامه هایی چون "مهرواره بغ آذران" از جمله اقدامات مهم و تاثیرگذار در این حوزه به شمار می آید.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان ادامه داد: ویژه برنامه هایی چون "مهرواره بغ آذران" سبب ایجاد همدلی میان نسل های مختلف خواهد شد و چنانچه کودکان در دوران قبل از دبستان آموزش های لازم فرهنگی را فرا گیرند ثمرات آن را در آینده در تقویت همراهی، همیاری و همدلی که یک اصل برای توسعه همه جانبه به شمار می آید شاهد خواهیم بود.

سجاد کودکان را سرمایه‌های ارزشمند ملی دانست و ادامه داد: هویت‌یابی کودکان در قالب هنر زمینه رشد آنان را فراهم می کند؛ از این رو کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان می تواند استعداد کودکان را در قالب هنر شناسایی کرده و به مدد ابزار و روش‌های گوناگون پاسخگوی نیازهای کودکان باشند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه انسان در سنین کودکی در آستانه شکل‌گیری شخصیت و هویت قرار دارد، هرچه را فراگیرد به خوبی در ذهن او باقی خواهد ماند؛ از این رو باید با استفاده از ظرفیت هنر به گونه ای عمل کرد که نسل جدید با میل و اشتیاق بیشتری به تمرین‌های مختلف پرداخته و آموزش های لازم را فراگیرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان در ادامه شهرستان لنجان را ایرانی کوچک عنوان کرد و گفت: شهرستان لنجان از جمله شهرستان های استراتژیک استان اصفهان به شمار می آید، چراکه در دل خود صنایع بزرگ مادر را جای داده و ۶۰ کیلومتر از رودخانه زاینده رود از شهرهای این شهرستان عبور کرده و تامین کننده آب شرب شهرای مختلف استان است.

سجاد خاطرنشان کرد: شهرستان لنجان زادگاه علمای بزرگی چون آیت الله مدیسه ای، آیت الله ارباب، شیخ مرتضی ریزی و... و سرداران شهید حسین قجه ای، محمدعلی شاهمرادی،بیژن طاهری، ابراهیم خلیلی و...و همچنین شعرا، نویسندگان و دانشمندان بسیاری است و این مهم  نشان دهنده ظرفیت های فرهنگی_اجتماعی این شهرستان خوش آوزه است.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری بخش باغبهادران، یادآور شد: شهر باغبهادران ظرفیت های بالقوه ای در حوزه گردشگری دارد و برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی زمینه را برای شکوفایی هرچه بیشتر آن فراهم می کند و خوشبختانه این مهم مورد توجه مدیریت شهری باغبادران قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان تصریح کرد: همراهی هرچه بیشتر دستگاه های مختلف با مدیران شهری نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ چراکه زمینه ساز توسعه و پیشرفت شهری در مراحل مختلف خواهد شد و شهر زیبای باغبهادران را در مسیر رشد و شکوفایی هرچه بیشتر قرار خواهد داد.

کد خبر 400576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.