"مهرواره بغ آذران"، پیوند نسل‌های گذشته و آینده

شهردار باغبادران گفت: مهرواره بغ آذران، جشنواره‌ای با هدف معرفی آداب و سنت‌های قدیمی شهر باغبادران به جوانان و نوجوانان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از لنجان، حجت‌الله امینی در آئین افتتاح جشنواره "مهرواره بغ آذران" با بیان اینکه احیاء آداب، رسوم، سنن و بازی‌های قدیمی زمینه‌ساز پیوند نسل‌های گذشته، امروز و آینده خواهد بود، اظهار کرد: این جشنواره با هدف معرفی آداب و سنت‌های قدیمی شهر باغبادران و با هنرنمایی اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهر به مرحله برگزار می‌شود.

وی افزود: شهرداری باغبادارن در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و پاسداشت واحیاء آیین‌ها و رسوم کهن این شهر زیبای ساحلی از ظرفیت‌های مختلف مدیریت شهری استفاده کرده است.

شهردار باغبادران تصریح کرد: برای احیاء و معرفی آداب و سنت‌های قدیمی همه مسئولان و مدیران فرهنگی باید در سیاست‌گذاری‌های خرد و کلان خود نگاهی ویژه به این مقوله داشته باشند، چراکه سنت‌های کهن شهر با قدمت باغبادران، میراثی ماندگار از نسل‌های گذشته است که کارکردهای مختلف فرهنگی و اجتماعی را در دل خود جای داده است.

امینی تهیه و تدوین پیوست‌های فرهنگی را شاه‌کلید رفع مظلومیت فرهنگ غنی و کهن باغبادران دانست و اضافه کرد: این شهر به‌دلیل تاریخ کهن و برخورداری از مواهب طبیعی و چهره‌های فرهنگی، هنری، مذهبی به عنوان یکی از شهرهای فرهنگی و مذهبی استان اصفهان شناخته می‌شود که در ایام مختلف سال پذیرای گردشگران بسیاری است و برهمین اساس در تلاش هستیم با استفاده صحیح از سنت و مدرنیته هویت‌بخشی فرهنگی را بیش از پیش در شهر رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار شهر ساحلی باغبادران قطعا از مسیر توسعه فرهنگی آن می‌گذرد، ادامه داد: برای توسعه صنعت گردشگری نیازمند ایجاد حس تعلق خاطر و هویت فرهنگی در محله‌های مختلف شهر هستیم، چراکه براساس نظر کارشناسان تحقق این مهم زمینه ساز آبادانی و توسعه شهرهای ایران خواهد بود .

شهردار باغبادران عنوان کرد: برگزاری جشنواره‌هایی چون "مهرواره بغ آذران" قطعا زمینه‌ساز ایجاد هویت شهری و انسجام اجتماعی می‌شود و برهمین اساس باید با استفاده از ظرفیت‌های مختلف فرصت‌سازی کنیم  تا این مهم به درستی تحقق یابد و بتوانیم به اهداف والای خود در مدیریت شهر دست پیدا کنیم.

به گزارش ایمنا، جشنواره "مهرواره بغ آذران" تا روز جمعه_ ۲۲ آذرماه در قالب نمایشگاه از ساعت ۹ الی ۱۷ در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهر پذیرای علاقه‌مندان است و از ساعت ۱۵ الی ۱۷ نیز برنامه‌های شاد و فرهنگی برگزار خواهد شد؛ همچنین همزمان با این ویژه برنامه غرفه‌های عرضه تولیدات بومی، محلی و صنایع دستی در محل پارک ساحلی شهر برپا خواهد بود.

کد خبر 400575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.