رصد دقیق تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی نجف‌آباد

نجف‌آباد- فرماندار شهرستان گفت: با توجه به گسترش استفاده از فضای مجازی و رشد چشم‌گیر تاثیرات این بخش بر رویدادهای سیاسی و اجتماعی از جمله انتخابات، در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه نجف‌آباد، تیران و کرون تخلف‌های انتخاباتی در فضای مجازی به دقت رصد می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از نجف‌آباد، مجتبی راعی در جمع فعالان فضای مجازی شهرستان گفت: تخلفات انتخاباتی می‌توانند زمینه‌ ساز سلب آسایش و آرامش مردم و جامعه در کنار هتک حرمت برخی افراد شود و امسال با توجه به اهمیت موضوع تخلفات انتخاباتی، برای اولین بار دادستان نجف‌آباد به عنوان عضو هیئت اجرایی انتخابات، نظارت بی‌واسطه‌ای را بر روند مراحل مختلف خواهد داشت.

وی افزود: در مقطع بسیار حساسی قرار داریم و این حساسیت اهمیت مشارکت بیشتر مردم را دو چندان کرده است. دشمن تلاش دارد نظام را ناکارآمد نشان داده و مردم را از آینده مایوس کند.

سبقت فضای مجازی از صدا و سیما

همچنین، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی، رئیس دادگستری شهرستان با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی در تمامی استان‌ها و حوزه‌های انتخابیه گفت: ریاست این کمیته در نجف‌آباد بر عهده رئیس دادگستری بوده و دادستان به عنوان دبیر و دیگر اعضای شورای تامین به عنوان تصمیم‌گیرندگان ایفای نقش می‌کنند.

وی با اشاره به نقش موثر فضای مجازی در تحولات کشور در مقایسه با رسانه‌های سنتی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری به دلیل تعداد کم کاندیداها، رسانه ملی حرف اول را در معرفی افراد می‌زند اما در انتخابات مجلس به دلیل گستردگی کار و آمار بالای داوطلبان، این فضای مجازی است که تاثیر قابل توجهی بر انتخاب مردم می‌گذارد. فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه می‌توانند در انتخاب فرد یا افراد اصلح برای ورود به مجلس به مردم کمک کرده و در افزایش میزان مشارکت مردمی نقش موثری را بازی کنند.

هیچ کاندیدایی حق انتساب خود به سپاه و بسیج را ندارد

عبدالله انواری، جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج با تاکید بر بی‌طرفی کامل سپاه و بسیج در انتخابات اظهار کرد: همان‌گونه که قانون مدیران دولتی را موظف کرده قبل از آغاز فرآیند انتخابات از مسئولیت خود استعفا دهند، در بسیج نیز کسانی که دارای مسئولیت‌های رده بالا هستند، باید قبل از ثبت‌ نام از سمت خود استعفا دهند.

وی افزود: تمامی کسانی که تایید صلاحیت می شوند مورد تایید نظام هستند و بنابراین مورد تایید و حمایت بسیج نیز خواهند بود و ما فارغ از تقسیم‌ بندی‌های سیاسی متداول تنها انقلابی و غیرانقلابی را می شناسیم.

وی نسبت به سوء استفاده احتمالی برخی کاندیداها از ارتباطاتشان با بسیج و طرح ادعای حمایت این مجموعه از آن‌ها هشدار داد و خاطر نشان کرد: افراد زیادی به دلیل جایگاه سیاسی، اجتماعی یا شغلی به مجموعه سپاه نجف‌آباد رفت و آمد داشته و خواهند داشت اما به منزله وابستگی آن شخص به بسیج نیست.

کد خبر 400574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.