معراج بازیکن هفته/ جنجال هفته در مشهد رقم خورد

ذوب آهن، پرسپولیس، پیکان و ماشین سازی در جمع ترین‌های هفته چهاردهم لیگ برتر قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال با انجام ۸ بازی به پایان رسید. در این هفته پرسپولیس با پیروزی برابر گل گهر و به لطف توقف سایر مدعیان توانست خود را تا رده سوم جدول بالا بکشد و حالا شاگردان کالدرون با یک بازی کمتر نسبت به تیم صدرنشین، تنها یک امتیاز با صدر جدول فاصله دارند.

بازی بزرگ این هفته بین شهر خودرو و سپاهان با نتیجه تساوی به پایان رسید و صدرنشین لیگ یعنی استقلال نیز در ورزشگاه آزادی با گل دقایق پایانی متوقف شد. در این هفته ذوب آهن موفق شد در خانه از سد نساجی مازندران بگذرد و تا حدودی به وضعیت خود سر و سامان دهد.

مروری خواهیم داشت بر ترین‌های هفته چهاردهم لیگ برتر:

بازی هفته: شهر خودرو یک- سپاهان یک

نبرد دو تیم مدعی قهرمانی همانطور که انتظار می‌رفت جذاب از آب در آمد. در این دیدار سپاهان با گل گئورگی گولسیانی در خانه حریف پیش افتاد اما در ادامه به دلیل اعتراضاتی که به داور مسابقه از جانب دو تیم انجام شد حواشی عجیب و غریبی در بازی اتفاق افتاد و در نهایت با گل یونس شاکری بازی به تساوی یک بر یک به پایان رسید. اتفاقات تاسف بار نشست خبری این دیدار اما نکته منفی جدال ۶ امتیازی مدعیان بود.

تیم هفته: پیکان

حسین فرکی و تیمش امسال فوتبال قابل احترامی بازی می‌کنند و در هر شرایطی به دنبال ارائه فوتبال تهاجمی و زدن گل هستند. آنها حتی در ورزشگاه آزادی برابر تیم صدرنشین استقلال هم رو به بازی تدافعی نیاوردند و با ارائه یک بازی هجومی در نهایت هرطور که بود یک امتیاز را از چنگ استقلال بحران‌زده در آوردند.

سرمربی هفته: رسول خطیبی

پیروزی در دربی تبریز برابر تیم پر مهره تراکتور کار بزرگی بود که رسول خطیبی با ماشین سازی انجام داد. خطیبی که با این پیروزی نشان داد حرف و حدیث‌ها درباره تقابل دو تیم تراکتور و ماشین سازی اشتباه است با این برد ۱۹ امتیازی شد و به رده هشتم جدول صعود کرد، نکته جالب قضیه این است که آنها به لطف این برد بالاتر از تراکتور گران قیمت قرار گرفتند.

دروازه‌بان هفته: معراج اسماعیلی

معراج اسماعیلی برای دومین بار در این فصل پنالتی مهار کرد و مانع عقب افتادن تیمش در همان نیمه نخست برابر نساجی شد. در ادامه اما ذوب آهن دو بار به گل رسید و یک پیروزی شیرین را پس از شکست سنگین برابر پرسپولیس جشن گرفت. در این ۳ امتیازی که ذوب آهن کسب کرد اما نقش معراج اسماعیلی اساسی بود و او طبق نمرات متریکا بهترین بازیکن تیمش در بازی با نساجی لقب گرفت و بالاترین امتیاز در بین همه بازیکنان هفته چهاردهم نصیب خود کرد تا بهترین بازیکن هفته هم باشد.

مدافع هفته: شاهین توکلی

مدافع ۲۶ ساله ماشین سازی برای دومین هفته متوالی موفق به گلزنی شد و در برتری دو بر صفر تیمش برابر تیم قدرتمند تراکتور نقش بسزایی داشت. مدافع وسط ماشین سازی در کنار دوسانتوس به خوبی در قلب دفاع ماشین سازی کار کردند و یک کلین شیت با ارزش را برابر تیم همشهری رقم زدند.

هافبک هفته: مهدی ترابی

هافبک روی فرم این روزهای پرسپولیس و البته لیگ دیدار هفته چهاردهم تیمش برابر گل گهر را هم در آورد و با یک گل زیبا طلسم دروازه مهمان را شکست، در ادامه و دقایق پایانی فرار و پاس زیبای او زمینه ساز گل دوم پرسپولیس شد تا بدون هیچ شکی او بهترین بازیکن میدان و البته بهترین هافبک هفته لقب بگیرد. در این هفته عملکرد امین قاسمی نژاد و جلال الدین علی محمدی در دیدارهای تیمشان برابر سپاهان و استقلال نیز ستودنی بود.

مهاجم هفته: ارسلان مطهری

مهاجم محبوب علی منصوریان در دیدار با نساجی روی گل اول تیمش توپ دزدی تیز هوشانه‌ای از حقیقی داشت و زمینه ساز گل نخست تیمش توسط خلعتبری شد، در ادامه و نیمه دوم ارسلان مطهری این بار روی ارسال خلعتبری گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا خیال منصوریان را بابت پیروزی در این دیدار راحت کند.

اشتباه هفته: علیرضا حقیقی

دروازه‌بان تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ در حالی به لیگ ایران بازگشته است که گویا هنوز به فرم ایده‌ آل خود بازنگشته است. او در دیدار با ذوب آهن در دریبل ارسلان مطهری ناکام بود تا دروازه تیمش باز شود و زمینه ساز شکست تیمش در این دیدار شود.

جنجال هفته: نشست خبری شهرخودرو - سپاهان

پس از دیدار جنجالی شهر خودرو و سپاهان، حضور اطرفیان امیر قلعه نویی در نشست خبری او، اعتراض خبرنگاران سختگیر مشهدی حاضر در نشست را به دنبال داشت و در ادامه این جنجال‌ها باعث شد امیر قلعه نویی برای لحظاتی سالن نشست را ترک کند. در ادامه پس از بازگشت قلعه نویی به نشست اما خبرنگاران مشهدی که به سان هواداران روی سکو از آنچه اشتباهات داوری گمان می‌کردند عصبانی بودند سوالات عجیبی از قلعه نویی پرسیدند که سرمربی سپاهان هم با حفظ آرامش خود و با جواب سر بالا از خجالت این دوستان که نشست خبری را با اظهار نظر در گروه‌های هواداری اشتباه گرفته بودند در آمد.

کد خبر 400573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.