افتتاح جشنواره "مهرواره بغ آذران" در لنجان

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: استفاده از ابزارهای مختلف قصه‌گویی، برگزاری نمایشگاه های متعدد، اقدام پژوهی توسط فعالان کانون و... در انتقال هویت ایرانی اسلامی به نسل جدید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از لنجان، مهدی قربانی در آئین افتتاحیه "مهرواره بغ آذران" اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که امروزه جوامع مختلف خصوصا جامعه ما با آن مواجه است بحث بحران هویت بوده و چنانچه به درستی به این مهم پرداخته نشود ممکن است در آینده، نسل فعلی را دچار عدم تعادل کند.

وی ترویج هویت ایرانی اسلامی را لازمه تربیت بهتر نسل جدید و آینده دانست و افزود: اداره کل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در راستای معرفی هویت ایرانی اسلامی تصمیم برآن گرفت با برنامه‌ریزی‌های گسترده در سطح شهرهای این استان بتواند هویت را به نسل جدید منتقل کند و در راستای ترویج این فرهنگ ناب از ابزار هنر بهره مند شده‌ایم.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با بیان اینکه شاکله شخصیتی کودکان در دوره پیش‌دبستانی در حال شکل‌گیری است، تصریح کرد: استفاده از ابزارهای مختلف قصه گویی، برگزاری نمایشگاه های متعدد، اقدام پژوهی توسط فعالان کانون و... در انتقال هویت ایرانیاسلامی به نسل جدید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و قطعا در تقویت و انسجام هویت ایرانی اسلامی و همچنین پیوند هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با انقلاب اسلامی و تقویت هویت ملی تاثیرگذار است.

قربانی حفظ هویت ایرانی اسلامی در گرو انتقال صحیح آن به نسل های جدید و آینده است، ادامه داد: همه ما به عنوان متولیان امور فرهنگی موظف هستیم فرهنگ ایرانی اسلامی را به نسل جدید و آینده انتقال  دهیم و یکی از اهداف اصلی برگزاری برنامه هایی چون "مهرواره بغ آذران" کمک به شکل گیری هویت کودکان و نوجوانان است.

وی عنوان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باغبادران در فعالیتی ۹ ماهه اقدام به معرفی مجموعه آداب و رسوم، فرهنگ و تاریخ این شهر در قالب فعالیت پژوهشی و علمی توسط کودکان و نوجوانان شهر کرده و امروز ثمره این فعالیت ها را در قالب برپایی نمایشگاه و برگزاری "مهرواره بغ آذران" شاهده هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره و نمایشگاه "مهرواره بغ آذران" می‌تواند حرکتی ماندگار باشد، زیرا برپایه حرکتی علمی پژوهشی شکل گرفته است.

کد خبر 400572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.