اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان به طرح تکمیل سامانه گرمسیری

وزیر نیرو گفت: تا پایان امسال ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق برای تکمیل طرح سامانه گرمسیری اختصاص داده می‌شود.

به گزارش ایمنا، رضا اردکانیان در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور رییس مجلس برگزار شد با اشاره به رونمایی از طرح گردشگری سامانه‌های آبی، اظهار کرد: نظام‌نامه‌ای با مشارکت وزارت میراث فرهنگی تعریف کرده‌ایم که بر اساس آن از عمده سامانه‌های آبی و دریاچه سدها برای توسعه گردشگری استفاده شود که در این راستا از توان بخش خصوصی استفاده خواهد شد.

وی گفت: تا پایان سال در استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری طرح‌های مربوط به این موضوع را نهایی و برای اجرا در اختیار بخش خصوصی قرار خواهیم داد تا هم موجب رونق اقتصادی و هم اشتغالزایی شود.

وزیر نیرو به موضوع ساماندهی رودخانه قره سو کرمانشاه نیز اشاره کرد و تصریح کرد: شش کیلومتر از مسیر این رودخانه که در داخل شهر قرار دارد ساماندهی شده و برای ساماندهی ۱۵ کیلومتر باقی مانده در خارج شهر به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که رقم قابل توجهی است و اعتبارات امسال جوابگو نیست، اما در لایحه بودجه سال آینده اعتبارات خوبی برای ساماندهی رودخانه‌ها دیده شده که می‌توان از این محل اعتبار مناسبی برای ساماندهی رودخانه قره سو در نظر گرفت.

اردکانیان با اشاره به ساماندهی رودخانه آبشوران عنوان کرد: هم اکنون کار در ۱۴.۵ کیلومتر توسط سه پیمانکار در حال انجام است، البته محدودیت منابع گریبانگیر این پروژه هم شده و بر پیشرفت کار اثرگذار است.

وی با بیان اینکه تاکنون برای پروژه آبرسانی به کرمانشاه ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه شده، خاطرنشان کرد: این پروژه سرعت خوبی دارد و امیدواریم با همین سرعت پیش برود.

وزیر نیرو در خصوص تکمیل سامانه گرمسیری نیز گفت: تا پایان امسال ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق به این منظور اختصاص داده می‌شود. برای سال آینده هم هزار میلیارد تومان جهت این پروژه عظیم دیده شده و امیدواریم تا سال آینده بتوانیم عمده طرح‌های این پروژه که از افتخارات نظام است را بهره‌برداری برسانیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 400565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.