۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹
سیر نزولی شیوع آنفلوآنزا

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: سیر نزولی در روند شیوع آنفلوآنزا اتفاق افتاده و ساماندهی بیماران در دانشگاه‌های علوم پزشکی به خوبی انجام شده و این بیماری در استان‌ها در حال کنترل و مدیریت است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قاسم جان بابایی در جلسه بررسی اقدامات درمانی صورت گرفته در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در موضوع آنفلوانزا که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد با اشاره به سیر نزولی روند شیوع این بیماری، اظهار کرد: در حوزه درمان، کلیه اقدامات جهت بهبود وضعیت به طور مستمر انجام شده و نظارت و پایش های لازم نیز صورت می گیرد و این روند تا طبیعی شدن شرایط صورت خواهد گرفت.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه ساماندهی بیماران در دانشگاه‌ها به خوبی انجام شده و این بیماری در استان‌ها در حال کنترل و مدیریت است.

معاون درمان وزیر بهداشت تصریح کرد: با همکاری معاونت بهداشت و سازمان غذا و دارو، داروی مورد نیاز این بیماران تامین و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

جان بابایی تاکید کرد: در این زمینه، فوکال پوینت‌های علمی برای تبادل تجارب انتخاب می‌شوند و با تشکیل گروه مجازی آموزشی، اطلاعات را در اختیار سایر دانشگاه ها قرار می دهند.

وی با بیان الزام مراکز به انجام پروتکل درمانی ابلاغی وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: فعال نگهداشتن کلینیک‌های ویژه داخل و خارج از مراکز درمانی و بیمارستان ها در نوبت‌های صبح و عصر و حتی روزهای تعطیل و نیز استفاده از پتانسیل متخصصان عفونی، داخلی ، زنان، اطفال و فوق تخصص ریه تا بازگشت به شرایط عادی از موارد الزامی است.

معاون درمان وزیر بهداشت تاکید کرد: بیماران قلبی به جز بیماران مبتلا به فشارخون بالا، بیماران ریوی، بیماران سرطانی تحت شیمی درمانی، زنان باردار، گروه‌های پرخطر و کودکان از جمله افرادی هستند که باید توجه ویژه به آن‌ها شود.

کد خبر 400557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.