سوختن یک زوج میانسال در شعله های آتش

کشف بیش از ۱۸۳ هزار عدد مواد محترقه در قزوین، بستری شدن بقایی در بیمارستان، کاهش تراز آب دریای خزر، دستگیری پنج نفر از عاملان ناآرامی های اخیر در تهران و سوختن یک زوج میانسال در خانه برخی عناوین بسته خبری - سه شنبه 19 آذرماه - است که در ادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، مدیر منطقه ۲ عملیات آتش‌نشانی شهر مشهد گفت: به دلیل استفاده از بنزین برای شستشوی لوازم در منزل، در منطقه رسالت، زوجی دچار سوختگی شدید شدند.

آتشپاد دوم ابوالفضل تیموری اظهار کرد: در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی‌بر شنیدن صدای انفجار و مشاهده شعله‌های آتش از یک منزل مسکونی در منطقه رسالت (جاده سیمان) در حومه مشهد، ستاد فرماندهی بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۴۵ را به محل حادثه در خیابان شهید کشمیری اعزام کرد.

تیموری با اشاره به اینکه «آتش‌نشانان به محض حضور در محل علت این حادثه مشاهده کردند»، عنوان کرد: به دلیل استفاده مرد خانواده از بنزین برای شستشوی لوازم در داخل یک واحد مسکونی حدوداً ۷۰ متری، و انتشار بخارات بنزین حاصل از این اقدام در محیط بسته منزل، انفجار توأم با آتش‌سوزی رخ داده که در پی این حادثه مرد میانسال و همسر وی به شدت دچار سوختگی و بخشی از این منزل نیز دچار آتش‌سوزی شده بود.

 کشف بیش از ۱۸۳ هزار عدد مواد محترقه در قزوین

سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان قزوین از کشف ۱۸۳ هزار و ۶۹۷  عدد مواد محترقه توسط ماموران پلیس آگاهی استان در یک عملیات پلیسی خبر داد.

این مقام ارشد انتظامی افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

افزایش ۱۵ درصدی بودجه وزارت بهداشت در سال ۹۹

سعید نمکی وزیر بهداشت گفت: در بودجه سال آینده با عنایتی که دولت و مجلس به حوزه سلامت دارد، بودجه نسبتا خوبی برای وزارت بهداشت در نظر گرفته شده که نسبت به سال گذشته، حدود ۱۵ درصد رشد دارد که در مجلس، تغییراتی خواهد کرد و بعد به تصویب خواهد رسید.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: سال آینده با توجه به بودجه ای که برای وزارت بهداشت در نظر گرفته شده، در حوزه توسعه زیرساخت ها و ارائه خدمات به مردم، مشکل جدی پیش رو نخواهیم داشت.

۲.۶ نفر از ایرانیان سالانه خون اهدا می‌کنند

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: ۲.۶ نفر از ایرانیان سالانه خون خود را در امری خداپسندانه برای کمک به حادثه‌دیدگان و بیماران اهدا می‌کنند.

بشیر حاجی بیگی شاخص اهدای خون در کشور را ۲۷ دریک هزار نفر عنوان و بیان کرد: ۵۰۰ هزار اهداکننده مستمر در حال حاضر در کشور وجود دارد که هیچ‌گاه نیازمندان به خون را فراموش نمی‌کنند.

به گفته وی در ۶ ماه اول امسال یک میلیون و ۸۲۴ هزار واحد خون و فرآورده شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسمای خون در مراکز درمانی و بیمارستانی توزیع شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش داشت.

«بقایی» در بیمارستان بستری شد

وکیل حمید بقایی گفت:موکلم به دلیل مشکلات جسمی و روانی در بیمارستان بستری شده و بر اساس 10 گواهی پزشکی، وضعیت وی خطرناک گزارش شده است.

مهران عبدالله پور وکیل حمید بقایی با تائید خبر بستری شدن موکلش در  یکی از بیمارستان‌های تهران گفت: این اواخر آقای بقایی در بیمارستان‌های مختلفی به دلیل مشکلات حاد جسمی و روانی بستری شده است.

 وکیل حمید بقایی ادامه داد: پزشکان معالج اعلام کردند که مشکلات شدید قلبی دارد و در پی وقوع سکته مغزی، مشکلات اعصاب و روان نیز برای وی پیش آمده است.

وی در مورد آخرین وضعیت موکلش گفت: بر اساس حدود 10 گواهی پزشکی وضعیت آقای بقایی خطرناک است.

5 عامل انسداد بزرگراه آزادگان در اغتشاشات اخیر بازداشت شدند

محمد گنجه رئیس پایگاه نهم پلیس امنیت عمومی پایتخت از بازداشت ۵ عامل انسداد بزرگراه آزادگان در اغتشاشات اخیر خبر داد.

وی ادامه داد: آن‌طور که معلوم بود، اغتشاش‌گران قبل از رسیدن مأموران از محل گریخته بودند لذا تحقیقات برای بازداشت این افراد آغاز شد و با شناسایی هویت و مخفیگاه اخلال‌گران، در عملیاتی منسجم یکی از عاملان اخلال در بزرگراه آزادگان بازداشت شد.

رئیس پایگاه نهم پلیس امنیت عمومی پایتخت گفت: ۴۸ ساعت بعد از بازداشت عامل اول، ۴ متهم دیگر نیز بازداشت شدند.

تراز آب دریای خزر همچنان در حال کاهش است

سحر تاج‌بخش، رئیس سازمان هواشناسی کشور، ضمن اشاره به این که ما همچنان شاهد روند کاهشی تراز آب دریای خزر هستیم، گفت: در صورت تداوم این روند امکان وقوع شرایط ناگوار زیست‌محیطی در مناطق ساحلی کشورهای حاشیه این دریا وجود دارد.

وی با اشاره به این که تبادل اطلاعات هواشناسی و آب‌شناسی بین کشورهای عضو کمیته چند سالی است که در حال انجام است، گفت: این تبادل اطلاعات زمینه را برای انجام فعالیت‌ها و تحقیقات مشترک بین کشورها تا حدود زیادی فراهم کرده است همچنین این تحقیقات در زمینه‌های مختلف هواشناسی و آب‌شناسی قابل انجام است که می‌توان عمده‌ترین آن‌ها را ارزیابی اثرات تغییر اقلیم بر دریای خزر عنوان کرد. این اثرات در حال حاضر به گونه‌ای چشمگیر بر دما، بارش و تراز آب دریا تاثیر گذاشته است و بررسی روند این تغییرات و نحوه تاثیر آن  بر محیط زیست و ساحل نشینان از موضوعات مهمی است که قابلیت پیگیری توسط محققان را دارد.

کشف ۱۵ تن مکمل و خوراک ماهی قاچاق

سردار حاجی محمد مهدیان نسب لرستان فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف 15هزار کیلوگرم مکمل و خوراک ماهی قاچاق فاقد مجوز در الیگودرز خبر داد .

وی افزود: کارشناسان ارزش محموله کشف شده را یک میلیارد و 600 میلیون ریال اعلام کردند و فرد دستگیر شده به مراجع ذی صلاح معرفی شد .

کد خبر 400541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.